17 December 2008, 23:36
Je meter etc. doen in elk geval nog iets, toch maar testen of de naald het rode vakje haalt.
Zelfs met de thermostaat open zou de naald toch denk ik wel in het midden uitkomen na 10 km rijden, zo koud is het buiten ook weer niet.
Dat de kachel niet warm wordt kan gebeuren bij te weinig koelvloeistof, maar dan zou de naald eerder te hoog dan te laag staan. Eigenlijk zouden alle koelwaterproblemen tot hogere temp in de cilinderkop (en dus de meterstand) moeten leiden.
Zelfs met de thermostaat open zou de naald toch denk ik wel in het midden uitkomen na 10 km rijden, zo koud is het buiten ook weer niet.
Dat de kachel niet warm wordt kan gebeuren bij te weinig koelvloeistof, maar dan zou de naald eerder te hoog dan te laag staan. Eigenlijk zouden alle koelwaterproblemen tot hogere temp in de cilinderkop (en dus de meterstand) moeten leiden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969