6 December 2008, 19:48
ja, dat forum is interessant voor S/V/C/70 en nieuwer voorwielaangedreven Volvospul. Maar ik ben toch ook wel benieuwd welke kennis alleen hier al is. De tipsvan Simplicity komen mij iig bekend voor!
Mijn pa heeft een C70 uit 2001. Een 2.0 Turbo (LPT) Een belgische uitvoering om toch die prestaties te krijgen van de 2.5 met een 2.0 motorinhoud vanwege de fiscale peekaa's die ze daar hanteren om belasting over te heffen. Net zoals in Italië. In feite is een C70 (eerste generatie) een op een 850 gebaseerde coupÃÂ. Vandaar dat ik hem aanhaal. De S/V70's met de heupen zijn echter weer wat meer doorontwikkeld denk ik zelf.
Inderdaad door Volvo en dus niet door Ford. Tegenwoordig worden alle Volvo's ook nog door Volvo zelf ontwikkeld, maar vaker met gebruik van kennis en techniek vanaf Ford. Maargoed..dat is feitelijk een hele andere discussie denk ik dan waar het over ging.
Wat ik er van weet: De airco heeft een koppeling die je aan hoort slaan om de zoveel tijd. Deze is nogal snel aan vervanging toe. Schijnt bekend pijnpunt te zijn.
Daarnaast heeft de C70 waar ik het over heb al de 2de keer ÃÂÃÂn van zijn 5 COP bobines kapot gehad. De auto is uitgerust met het zogenaamde COP systeem voor de ontsteking ofwel volluit Coil On Plug. Voor de mensen die meer willen weten google maar en kijk even rond bij wikiwakkiepoekie of howstuffworks.
Anyways...deze bobines van Bosch staan erom bekend dat ze niet altijd even betrouwbaar zijn. Preventief vervangen heeft geen enkel nut omdat ze soms 30.000km mee gaan en soms 300.000km. Ze worden volgens mij ook in BMW's en andere gerenomeerde automerken gebruikt. Dus daar ligt het niet aan. Het is puur dat type blijkbaar dat soms wat twijfelachtige kwaliteit geeft, en dat zijn we eigenlijk toch niet gewend van BOSCH. Mijn vader heeft er dus nu altijd standaard eentje achterin liggen. Zodat hij niet op 4 pitten hoeft te rijden als er een uitvalt.
Op het moment dat er ÃÂÃÂn COP bobine uitviel, bleek het rijden op 4 cilinders echt alsof je met een traktor rijdt die enorm veel trillingen en rotgeluiden maakt. Hij had zelfs de neiging om niet meer verder te rijden omdat hij echt dacht dat er meer kapot zou gaan.
Veel meer problemen zijn er niet geweest volgens mij. De auto gekocht met 100.000km op LPi en nu staan er schat ik zo'n 180.000km op de teller.
Ja die lelijke bigfront wil geen CD's meer afspelen. Maar 250 voor een ruilexemplaar vind ik echt too-much. Zeker als je dan weet dat de duurzaamheid van die krengen echt matig is want ze gaan altijd stuk lees en hoor ik om mij heen. Lekker boeiend.
Mijn pa heeft een C70 uit 2001. Een 2.0 Turbo (LPT) Een belgische uitvoering om toch die prestaties te krijgen van de 2.5 met een 2.0 motorinhoud vanwege de fiscale peekaa's die ze daar hanteren om belasting over te heffen. Net zoals in Italië. In feite is een C70 (eerste generatie) een op een 850 gebaseerde coupÃÂ. Vandaar dat ik hem aanhaal. De S/V70's met de heupen zijn echter weer wat meer doorontwikkeld denk ik zelf.
Inderdaad door Volvo en dus niet door Ford. Tegenwoordig worden alle Volvo's ook nog door Volvo zelf ontwikkeld, maar vaker met gebruik van kennis en techniek vanaf Ford. Maargoed..dat is feitelijk een hele andere discussie denk ik dan waar het over ging.
Wat ik er van weet: De airco heeft een koppeling die je aan hoort slaan om de zoveel tijd. Deze is nogal snel aan vervanging toe. Schijnt bekend pijnpunt te zijn.
Daarnaast heeft de C70 waar ik het over heb al de 2de keer ÃÂÃÂn van zijn 5 COP bobines kapot gehad. De auto is uitgerust met het zogenaamde COP systeem voor de ontsteking ofwel volluit Coil On Plug. Voor de mensen die meer willen weten google maar en kijk even rond bij wikiwakkiepoekie of howstuffworks.
Anyways...deze bobines van Bosch staan erom bekend dat ze niet altijd even betrouwbaar zijn. Preventief vervangen heeft geen enkel nut omdat ze soms 30.000km mee gaan en soms 300.000km. Ze worden volgens mij ook in BMW's en andere gerenomeerde automerken gebruikt. Dus daar ligt het niet aan. Het is puur dat type blijkbaar dat soms wat twijfelachtige kwaliteit geeft, en dat zijn we eigenlijk toch niet gewend van BOSCH. Mijn vader heeft er dus nu altijd standaard eentje achterin liggen. Zodat hij niet op 4 pitten hoeft te rijden als er een uitvalt.
Op het moment dat er ÃÂÃÂn COP bobine uitviel, bleek het rijden op 4 cilinders echt alsof je met een traktor rijdt die enorm veel trillingen en rotgeluiden maakt. Hij had zelfs de neiging om niet meer verder te rijden omdat hij echt dacht dat er meer kapot zou gaan.
Veel meer problemen zijn er niet geweest volgens mij. De auto gekocht met 100.000km op LPi en nu staan er schat ik zo'n 180.000km op de teller.
Ja die lelijke bigfront wil geen CD's meer afspelen. Maar 250 voor een ruilexemplaar vind ik echt too-much. Zeker als je dan weet dat de duurzaamheid van die krengen echt matig is want ze gaan altijd stuk lees en hoor ik om mij heen. Lekker boeiend.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"