5 December 2008, 01:37
Na 4 jaar restauratie de eerste 80km van en naar de APK afgelegd. Allemaal met goed gevolg, maar er viel me 1 ding op toen ik toch effe volgas gaf:
* volgas: niks aan de hand
* gas los: niks aan de hand
* Beetje gas: flinke blauwe walm
Heb het niet geroken, maar blauw=olie vlgs mij.
Ik heb 3 ideeen:
* olieschraapveer die nog blijft hangen
* klepsteelrubbers rot
* keerring turbo niet goed (niet heel waarschijnlijk ivm gereviseerde turbo)
Kaasie kwam met nog een idee: een 'pisser'!
In dit geval een injector die vervuild is en schuin tegen de cylinderwand spuit (en de oliefilm eraf spuit).
Idee Kaasie ga ik dit weekend sowieso controleren, want dat kan schade aan de motor toebrengen.
Iemand ideeen wat het meest logische zou zijn?
Compressie was overigens voor de restauratie 4*prima, nu niet gemeten.
* volgas: niks aan de hand
* gas los: niks aan de hand
* Beetje gas: flinke blauwe walm
Heb het niet geroken, maar blauw=olie vlgs mij.
Ik heb 3 ideeen:
* olieschraapveer die nog blijft hangen
* klepsteelrubbers rot
* keerring turbo niet goed (niet heel waarschijnlijk ivm gereviseerde turbo)
Kaasie kwam met nog een idee: een 'pisser'!
In dit geval een injector die vervuild is en schuin tegen de cylinderwand spuit (en de oliefilm eraf spuit).
Idee Kaasie ga ik dit weekend sowieso controleren, want dat kan schade aan de motor toebrengen.
Iemand ideeen wat het meest logische zou zijn?
Compressie was overigens voor de restauratie 4*prima, nu niet gemeten.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...