2 December 2008, 20:21
Ja, ik denk het wel, ik heb er anderhalve week mee gereden op benzine, en ik had geen problemen. maar ook niet op gelet of er kvs uit het tankje was verdwenen. temp. was al die tijd normaal ook op gas, met die spuiters, bleef de temp normaal. Vandaag de thermostaat weer teruggeplaatst en na 25 km weer oplopende temp. salng vanaf de thermostaat was handwarm. onderste slang van radiateur naar pomp was minder warm, radiateur was koud en toch de temp.meter in het rode gebied. Bij het verwijderen van de slang van de bovenkant van de radiateur kwam er wel water uit, maar geen stoom, wat je wel zou verwachten als de temp.meter in het rood staat. Ik ga vanavond de radiateur eens doorspoelen met de tuinslang en ff kijken of daar troep uit komt, misschien dat door het hete water dichtslibt (uitzetting). Overigens zonder thermostaat koelt ie wel goed, komt de meter niet eens de hoek uit ??? Of de pomp geeft problemen als de temp. te hoog op loopt, dat het schoepenrad los gaat zitten ??? Nu eerst maar ff radiateur doorspoelen.
Wordt vervolgd.
Wordt vervolgd.