20 November 2008, 17:14
Het is me in ruim een dag gelukt!! Ik keek er enorm tegenop, maar met wat vallen en opstaan en een paar flinke scheldpartijen ;D is het toch allemaal voor elkaar! Dat ding zat helemaal vol met blad, dus het is niet vreemd dat ie het niet meer deed ;D
Ik had een nieuwe motor besteld via volvoklassiekeronderdelen.nl en dat ding past precies op de houder van het originele motortje. WÃÂl een enorm gepruts om het onder de originele rubbertjes te krijgen zeg. Daar moest even wat tandartsgereedschap aan te pas komen...
Wat betreft die koelvloeistof; als je er even doeken onder legt en een emmertje bij de hand houdt, vang je bijna alles zo op. Er komt helemaal niet veel uit. Heb een wijnkurk op maat gesneden en even in de buisjes van het koelelement gestoken.
De bedrading is ook vrij simpel. Alles achter het dashboard past maar op 1 plek terug, behalve de draden van de kachelmotor zelf. Dat zijn er 3 (blauw, rood, groen als ik het goed heb) en als je de draden van de oude motor even labelt komt dat ook goed.
Vergeet niet meteen even de stofzuiger op de luchtslangen en -buizen te zetten die door de auto lopen! Op die manier pak je het blad mee dat daarin is gaan zitten. Anders krijg je dat blad meteen om je oren zodra je de nieuwe motor voor de eerste keer aanzet :
Dit was mijn eerste grote klus aan de auto en ik moet zeggen; de aanhouder wint! Het is allemaal best te doen, maar een beetje doorzettingsvermogen is noodzakelijke!
Succes!
Ik had een nieuwe motor besteld via volvoklassiekeronderdelen.nl en dat ding past precies op de houder van het originele motortje. WÃÂl een enorm gepruts om het onder de originele rubbertjes te krijgen zeg. Daar moest even wat tandartsgereedschap aan te pas komen...
Wat betreft die koelvloeistof; als je er even doeken onder legt en een emmertje bij de hand houdt, vang je bijna alles zo op. Er komt helemaal niet veel uit. Heb een wijnkurk op maat gesneden en even in de buisjes van het koelelement gestoken.
De bedrading is ook vrij simpel. Alles achter het dashboard past maar op 1 plek terug, behalve de draden van de kachelmotor zelf. Dat zijn er 3 (blauw, rood, groen als ik het goed heb) en als je de draden van de oude motor even labelt komt dat ook goed.
Vergeet niet meteen even de stofzuiger op de luchtslangen en -buizen te zetten die door de auto lopen! Op die manier pak je het blad mee dat daarin is gaan zitten. Anders krijg je dat blad meteen om je oren zodra je de nieuwe motor voor de eerste keer aanzet :

Dit was mijn eerste grote klus aan de auto en ik moet zeggen; de aanhouder wint! Het is allemaal best te doen, maar een beetje doorzettingsvermogen is noodzakelijke!

Succes!

