3 November 2008, 16:55
144 1970: AMP lampje gaat aan en knipperrelais uit als de zekering vd knipperinstallatie slecht contact maakt. Zekering rondraaien en presto.
Het AMP lampje geeft vlgs mij licht als er spanningsverschil is tussen aanvoer vd accu en de rest van het systeem (dynamo). Als er ergens kortsluiting of een enorme overgangsweerstand in de richtingaanwijzer bedrading is (doorgeschuurde isolatie of slechte contacten) krijg je spanningsval, en een knipperend AMP lampje.
Dus ik denk dat je inderdaad alle verbindingen door moet meten.
Het is dus eigenlijk een volt lampje maar om een of andere reden leek het Volvo beter er AMP op te drukken.
Het AMP lampje geeft vlgs mij licht als er spanningsverschil is tussen aanvoer vd accu en de rest van het systeem (dynamo). Als er ergens kortsluiting of een enorme overgangsweerstand in de richtingaanwijzer bedrading is (doorgeschuurde isolatie of slechte contacten) krijg je spanningsval, en een knipperend AMP lampje.
Dus ik denk dat je inderdaad alle verbindingen door moet meten.
Het is dus eigenlijk een volt lampje maar om een of andere reden leek het Volvo beter er AMP op te drukken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969