1 November 2008, 13:39
Hallo! Daar ben ik weer!
De auto nog eens naar de garage gebracht, maar hij trilt en dreunt nog steeds! :-\
Wat is er tot dusverre aan gebeurd?
- achterste 2 kruiskoppelingen vervangen, voorste is ââ¬Ëgoedââ¬â¢
- versnellingsbak-rubber vervangen
- tussenas lager-rubber vervangen
- aandrijfas 180 graden gedraaid
Het trillen is het hardst bij 80-110km/u, daarboven ook nog duidelijk voelbaar. En, zodra de auto warm wordt, ook onder de 80, met name bij accelereren en remmen op de motor.
Bij wegrijden vanuit stilstand hoor ik een gebrom onder de middentunnel, op de hoogte van de handrem (achter versnellingsbak dus). Velgen (ook voorwielen) lijken dus wederom uitgesloten.
Nu is wel gebleken (na het achterste stuk cardan eraf gehaald te hebben, dat er een kleine onbalans in het voorste gedeelte van de cardanas zit.
Korte geschiedenis van de cardanas:
Mijn cardanas is vorig jaar vervangen, samen met de M47 (afkomstig uit een 264). De 244 was oorspronkelijk uitgerust met een M45 (4 bak). Gezien het feit dat de bak eerst aan een V6 gekoppeld was, is het 4cyl-koppelingshuis van de M45 op die M47 gezet, waardoor de cardanas ingekort moest worden (+-4cm) om het geheel passend te maken. Dat ingekorte voorste stuk heeft nu dus lichte onbalans.
Heeft iemand een oplossing hiervoor of eventueel een soortgelijk stuk cardanas (nr. 1340752) in de aanbieding? Dan hoor ik het graag!
Of kan het toch zitten in die voorste kruiskoppeling???
Mvg,
Vincent.
De auto nog eens naar de garage gebracht, maar hij trilt en dreunt nog steeds! :-\
Wat is er tot dusverre aan gebeurd?
- achterste 2 kruiskoppelingen vervangen, voorste is ââ¬Ëgoedââ¬â¢
- versnellingsbak-rubber vervangen
- tussenas lager-rubber vervangen
- aandrijfas 180 graden gedraaid
Het trillen is het hardst bij 80-110km/u, daarboven ook nog duidelijk voelbaar. En, zodra de auto warm wordt, ook onder de 80, met name bij accelereren en remmen op de motor.
Bij wegrijden vanuit stilstand hoor ik een gebrom onder de middentunnel, op de hoogte van de handrem (achter versnellingsbak dus). Velgen (ook voorwielen) lijken dus wederom uitgesloten.
Nu is wel gebleken (na het achterste stuk cardan eraf gehaald te hebben, dat er een kleine onbalans in het voorste gedeelte van de cardanas zit.
Korte geschiedenis van de cardanas:
Mijn cardanas is vorig jaar vervangen, samen met de M47 (afkomstig uit een 264). De 244 was oorspronkelijk uitgerust met een M45 (4 bak). Gezien het feit dat de bak eerst aan een V6 gekoppeld was, is het 4cyl-koppelingshuis van de M45 op die M47 gezet, waardoor de cardanas ingekort moest worden (+-4cm) om het geheel passend te maken. Dat ingekorte voorste stuk heeft nu dus lichte onbalans.
Heeft iemand een oplossing hiervoor of eventueel een soortgelijk stuk cardanas (nr. 1340752) in de aanbieding? Dan hoor ik het graag!
Of kan het toch zitten in die voorste kruiskoppeling???
Mvg,
Vincent.
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)