21 October 2008, 21:49
Ik heb ook wel eens een tijdje gezocht naar een trilling, vanaf 90 km/h. Dat waren de voorbanden. Trillen begon wel na vervangen van bakrubber (dacht ik), dus ik denk dat de auto langzaam maar zeker slijt, maar stabiel blijft. Zodra je wat vervangt, komen alle gremlins boven.
Heb je de stand vd achteras van opzij al bekeken? Als de rubber vd reactiestangen heel slecht zijn hangt-ie te ver voorover en da's niet goed voor de hoek waaronder de kruiskoppelingen werken. Maar deze stangen zou je ook bij optrekken goed horen bonken.
Ideaal loopt de hele aandrijflijn recht naar achter onder een hoek van 5 graden (van opzij). Van onderaf gezien maakt het laatste deel vd aandrijfas een hele flauwe Z hoek (de aansluiting op het differentieel zit uit het midden).
Heb je de stand vd achteras van opzij al bekeken? Als de rubber vd reactiestangen heel slecht zijn hangt-ie te ver voorover en da's niet goed voor de hoek waaronder de kruiskoppelingen werken. Maar deze stangen zou je ook bij optrekken goed horen bonken.
Ideaal loopt de hele aandrijflijn recht naar achter onder een hoek van 5 graden (van opzij). Van onderaf gezien maakt het laatste deel vd aandrijfas een hele flauwe Z hoek (de aansluiting op het differentieel zit uit het midden).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969