21 October 2008, 21:25
hartstikke bedankt voor jullie reactie!
De cardanas is voor 99% zeker volgens mij en de garage goed teruggeplaatst, aangezien dit bij de 240 modellen kennelijk op slechts 2 manieren kan gebeuren ???. Is bovendien gemerkt voor de reparatie, en zo ook teruggeplaatst.
Rubbers lijken mij echter een ander verhaal. De motor- en versnellingsbaksteunen zijn een goed jaar geleden allemaal vervangen aangezien deze niet fris waren toen ik de auto kocht. MAAR van het rubber van dat tussenlager weet ik dat niet zeker. Afgelopen zomer voor de vakantierit naar Frankrijk wel het lager vervangen, maar of het rubber ook nog helemaal goed was?
Maar zou dit ineens tot trillingen leiden? Verslijten van een rubber is toch een geleidelijk proces zou je zeggen?
Zal binnekort eens kijken. Helaas deze week zelf een beetje druk en is mijn garage bovendien gesloten, maar het is zeker een goede tip ;D!!!!
Ik houd jullie op de hoogte!
groeten,
Vincent
PS als antwoord op Jos245: Voor de reparatie van die kruiskoppelingen trilde de auto niet zozeer, alleen tijdens het remmen op de motor en gewoon remmen. Bij hogere snelheden (90+) bromde alleen een en ander onder de auto. Eerste lijkt nu verholpen
, echter de auto trilt nu elke snelheid eigenlijk (boven de 40km/u zeker). Zou idd een mogelijkheid blijven dat het daaraan ligt, maar dan zou hij ook hebben getrilt ervoor, of niet?
PS nr 2 Mocht iemand nog een andere oorzaak weten, reacties blijven van harte welkom!!! ;D
De cardanas is voor 99% zeker volgens mij en de garage goed teruggeplaatst, aangezien dit bij de 240 modellen kennelijk op slechts 2 manieren kan gebeuren ???. Is bovendien gemerkt voor de reparatie, en zo ook teruggeplaatst.
Rubbers lijken mij echter een ander verhaal. De motor- en versnellingsbaksteunen zijn een goed jaar geleden allemaal vervangen aangezien deze niet fris waren toen ik de auto kocht. MAAR van het rubber van dat tussenlager weet ik dat niet zeker. Afgelopen zomer voor de vakantierit naar Frankrijk wel het lager vervangen, maar of het rubber ook nog helemaal goed was?
Maar zou dit ineens tot trillingen leiden? Verslijten van een rubber is toch een geleidelijk proces zou je zeggen?
Zal binnekort eens kijken. Helaas deze week zelf een beetje druk en is mijn garage bovendien gesloten, maar het is zeker een goede tip ;D!!!!
Ik houd jullie op de hoogte!
groeten,
Vincent
PS als antwoord op Jos245: Voor de reparatie van die kruiskoppelingen trilde de auto niet zozeer, alleen tijdens het remmen op de motor en gewoon remmen. Bij hogere snelheden (90+) bromde alleen een en ander onder de auto. Eerste lijkt nu verholpen

PS nr 2 Mocht iemand nog een andere oorzaak weten, reacties blijven van harte welkom!!! ;D
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)