15 September 2008, 13:29
Ik heb net een X as ingebouwd (uit B230K, tot 1986, dus niet KH), helaas maar even mee proefgereden omdat ik een denkfoutje had gemaakt. De basiscirkel was 0,3 mm groter, en niet 0,03 zoals ik dacht, dus ineens bijna geen klepspeling meer (goeie tip: meet beide basiscirkels nauwkeurig per nok, en verreken dat in de nieuwe stelplaatjes). Daardoor liep-ie denk ik stationair ook wat hobbelig.
Maar eh, die as was dolle pret, meer kleplift, langer open, en veel meer overlap. De X as levert het profiel voor de uitlaatnok van de VX. Goed koppel onderin, en de motor blijft stevig doortrekken i.t.t. de M as. Tot 50 km/u in de eerste versnelling, mooi geluidje ook. Op LPG getest, maar met benzine zou de LMM gewoon meer lucht meten en dus meer benzine inspuiten, oftewel de computers passen zich aan.
Hier http://www.geocities.com/iadr1/b21.23cam.page.jump.html iemand die M, L, T, A, B, VX, en K assen voor turbo en NA heeft beoordeeld.
Maar eh, die as was dolle pret, meer kleplift, langer open, en veel meer overlap. De X as levert het profiel voor de uitlaatnok van de VX. Goed koppel onderin, en de motor blijft stevig doortrekken i.t.t. de M as. Tot 50 km/u in de eerste versnelling, mooi geluidje ook. Op LPG getest, maar met benzine zou de LMM gewoon meer lucht meten en dus meer benzine inspuiten, oftewel de computers passen zich aan.
Hier http://www.geocities.com/iadr1/b21.23cam.page.jump.html iemand die M, L, T, A, B, VX, en K assen voor turbo en NA heeft beoordeeld.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969