15 September 2008, 10:46
zelf heb ik goede ervaring met de A nokkenas, zou ook graag de V eens willen proberen, die is wat feller (heb deze alleen maar meegemaakt in een B23ET, leek goed).
A heeft koppel dat erg lijkt op de M nokkenas, maar dan iets minder massaal op die lage toeren wanneer de motor toch alleenmaar gaat brommen. tot 4500 rpm trekt de A nokkenas goed, en zelfs al op 2500 rpm op de snelweg lijkt de wagen beter vooruit te komen. verbruik is niet anders. boven de 4500 rpm gaat de nokkenas wel door, maar is niet meer super fel (komt ook door standaard uitlaat bij mij lijkt me), het is en blijft een standaard nokkenas, maar wel een fijn compromis tussen koppel en iets meer power.
K en H assen zijn nog (stuk) feller dan de V schijnt, heb deze alleen niet gereden.
VX as is ook wel fijn maar zou ik niet snel meer voor betalen dan een A as.
op de volvobeurs zijn wel nokkenassen te vinden.
A heeft koppel dat erg lijkt op de M nokkenas, maar dan iets minder massaal op die lage toeren wanneer de motor toch alleenmaar gaat brommen. tot 4500 rpm trekt de A nokkenas goed, en zelfs al op 2500 rpm op de snelweg lijkt de wagen beter vooruit te komen. verbruik is niet anders. boven de 4500 rpm gaat de nokkenas wel door, maar is niet meer super fel (komt ook door standaard uitlaat bij mij lijkt me), het is en blijft een standaard nokkenas, maar wel een fijn compromis tussen koppel en iets meer power.
K en H assen zijn nog (stuk) feller dan de V schijnt, heb deze alleen niet gereden.
VX as is ook wel fijn maar zou ik niet snel meer voor betalen dan een A as.
op de volvobeurs zijn wel nokkenassen te vinden.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni