19 August 2008, 18:53
240diesel schreef:maarre .....flip die sealhouders zoals je ze noemt komt toch geen volle oliedruk op te staan?
de meeste keerringen krijgen nauwlijks oliedruk te verduren, zodra de olie tussen de lagerschalen uitgeperst is is deze in principe drukloos.
ik ken jouw constructie niet van het motorblok maar de keerring/sealhouders die ik ken dichten alleen lek en spatolie af.
druk op keerringen ontstaat bij verstopte/geblokkeerde carterontluchting
te hoog olieniveau (vooral versnellingsbakken met kogellagers waardoor een zekere pompwerking ontstaan kan)
De oliekanalen van en naar de oliepomp zitten deels in het blok en deels in het alu gedeelte (waar de krukaskeerring in zit). De 16V motoren hebben op die alu plaat waar de krukaskeerring in zit de oliepomp zitten. De kanalen worden dus afgedicht door de chemische pakking, vandaar dat ik het zo precies mogelijk wil doen. De (krukas)keerring zelf krijgt inderdaad vrijwel geen druk te verwerken.
Het is volgens mij totaal anders bij de 8V, en ik vind ook dat deze constructie wat ingewikkeld is bij de 16V...
We zullen zien of het dicht blijft

groet
760 | Groen | Snel