19 August 2008, 17:36
maarre .....flip die sealhouders zoals je ze noemt komt toch geen volle oliedruk op te staan?
de meeste keerringen krijgen nauwlijks oliedruk te verduren, zodra de olie tussen de lagerschalen uitgeperst is is deze in principe drukloos.
ik ken jouw constructie niet van het motorblok maar de keerring/sealhouders die ik ken dichten alleen lek en spatolie af.
druk op keerringen ontstaat bij verstopte/geblokkeerde carterontluchting
te hoog olieniveau (vooral versnellingsbakken met kogellagers waardoor een zekere pompwerking ontstaan kan)
de meeste keerringen krijgen nauwlijks oliedruk te verduren, zodra de olie tussen de lagerschalen uitgeperst is is deze in principe drukloos.
ik ken jouw constructie niet van het motorblok maar de keerring/sealhouders die ik ken dichten alleen lek en spatolie af.
druk op keerringen ontstaat bij verstopte/geblokkeerde carterontluchting
te hoog olieniveau (vooral versnellingsbakken met kogellagers waardoor een zekere pompwerking ontstaan kan)