5 August 2008, 22:12
na een "testrit" in de ardennen met vouwwagen volle bepakking en redelijke heuvels even een update van mijn kant;
ben van turboloze diesel naar turbo-intercooler-diesel gegaan , lees 80pk > 120PK.
er was niet voldoende plaats meer voor de orginele koelvin (vast model) dus heb ik de viscofan-fanbladen afgedraaid tot een diameter dat de vin niet meer in aanraking kwam met de dwarsbalk.
gedachte was toen (januari) dan tocht het in ieder geval vast wat door, in het voorjaar maak ik wel een definitieve oplossing.
maar ja t'voorjaar vloog voorbij en de temp. gaf nog geen problemen.
maar ik wilde het noodlot niet tarten en vlak voor de vacantie gauw de 2 elektr. van's er in gezet tussen de intercooler en radiateur.
aansturing door thermoswitsch die de van's na elkaar inschakeld.
alles bleek voor niets (voorlopig) want de temp. bleef ongewijzigd in het midden,de orginele koeling lijkt dus RUIM voldoende voor mijn diesel-upgrade.
ik denk dat het feit dat ik een volledig koperen radiateur heb meehelpt en dat de intercooler ook ruim bemeten is.
in elk geval een prettig idee dat er nog 2 van's staan te popelen om hun partijtje mee te blazen.
de eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de buitentemp ong. 20 graden was.
ben van turboloze diesel naar turbo-intercooler-diesel gegaan , lees 80pk > 120PK.
er was niet voldoende plaats meer voor de orginele koelvin (vast model) dus heb ik de viscofan-fanbladen afgedraaid tot een diameter dat de vin niet meer in aanraking kwam met de dwarsbalk.
gedachte was toen (januari) dan tocht het in ieder geval vast wat door, in het voorjaar maak ik wel een definitieve oplossing.
maar ja t'voorjaar vloog voorbij en de temp. gaf nog geen problemen.
maar ik wilde het noodlot niet tarten en vlak voor de vacantie gauw de 2 elektr. van's er in gezet tussen de intercooler en radiateur.
aansturing door thermoswitsch die de van's na elkaar inschakeld.
alles bleek voor niets (voorlopig) want de temp. bleef ongewijzigd in het midden,de orginele koeling lijkt dus RUIM voldoende voor mijn diesel-upgrade.
ik denk dat het feit dat ik een volledig koperen radiateur heb meehelpt en dat de intercooler ook ruim bemeten is.
in elk geval een prettig idee dat er nog 2 van's staan te popelen om hun partijtje mee te blazen.
de eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de buitentemp ong. 20 graden was.

