3 August 2008, 17:36
Het dichte tuitje is om de slang op te zetten bij afstellen van de motor, dan komen er geen carter dampen via de luchtvulslang mee.
Er zit een soort uitdrukrondje op het luchtfilterdeksel om er uit te snijden deze is om de slang in te stoppen
Bij je inlaat spruitstuk zit ook een afzuigslangetje. Deze zou ik laten zitten en de dikkeslang gewoon laten hangen of op het dichte tuitje laten zitten
Ik heb zelf een b21e blok op lpg en aardig wat aan backfire oplossingen bezig geweest, tot nu toe nog wel heel soms een backfire maar geen schade meer.
De klep voor koud en warme luchtregeling in je luchtfilterhuis moet je eruitslopen en de koudelucht kant helemaal afstoppen/dichtmaken.
Op de warme lucht aansluiting zet je i.pv. de papier/aluminium-slang een pvc buis en 45 graden knietjes van rond 50 mm
aanzuiging plaasten tot boven de uitlaatkant net in de bovenhoek van de motorkap.
Je krijgt nu een constante vuldruk voor lpg en bij een backfire heb je veel tegendruk waardoor je geen/minder schade hebt
![[Afbeelding: ab001.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/ab001.jpg)
![[Afbeelding: ab002.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/ab002.jpg)
het Y-stuk is om de optie warwe lucht beschikbaar te houden, voor als het eens erg koud is.

![[Afbeelding: bfd07.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bfd07.jpg)
hier kan de druk van de backfire weg
![[Afbeelding: bfd05.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bfd05.jpg)
![[Afbeelding: bfd06.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bfd06.jpg)
Er zit een soort uitdrukrondje op het luchtfilterdeksel om er uit te snijden deze is om de slang in te stoppen
Bij je inlaat spruitstuk zit ook een afzuigslangetje. Deze zou ik laten zitten en de dikkeslang gewoon laten hangen of op het dichte tuitje laten zitten
Ik heb zelf een b21e blok op lpg en aardig wat aan backfire oplossingen bezig geweest, tot nu toe nog wel heel soms een backfire maar geen schade meer.
De klep voor koud en warme luchtregeling in je luchtfilterhuis moet je eruitslopen en de koudelucht kant helemaal afstoppen/dichtmaken.
Op de warme lucht aansluiting zet je i.pv. de papier/aluminium-slang een pvc buis en 45 graden knietjes van rond 50 mm
aanzuiging plaasten tot boven de uitlaatkant net in de bovenhoek van de motorkap.
Je krijgt nu een constante vuldruk voor lpg en bij een backfire heb je veel tegendruk waardoor je geen/minder schade hebt
![[Afbeelding: ab001.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/ab001.jpg)
![[Afbeelding: ab002.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/ab002.jpg)
het Y-stuk is om de optie warwe lucht beschikbaar te houden, voor als het eens erg koud is.

![[Afbeelding: bfd07.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bfd07.jpg)
hier kan de druk van de backfire weg
![[Afbeelding: bfd05.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bfd05.jpg)
![[Afbeelding: bfd06.jpg]](http://www.kayauke.nl/240/volvo/LPG-244/lpgpics/bfd06.jpg)
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |