29 June 2008, 11:30
het is jammer dat ik het nr van de verdamper niet meer weet: mijne was een keer kapot en ik heb dezelfde voor E40 op de kop getikt via marktplaats en die kwam van een niet turbo. Bleek die aansluiting met overdruk ook gewoon op te zitten. Dan zou je het met het NECAM mengstuk en die verdamper eens kunnen proberen.
De oplossing van die kerel uit Neunen lijkt een beetje op Bozzma z'n oplossing, alleen dan iets eenvoudiger. ALs ik er ooit LPG inzet, dan wordt het zoiets (maar dan wel met een Megasquirt computer, dit zal een hele eenvoudige versie daarvan zijn denk ik). Sowieso is een systeem met dampgasinjectie veel nauwkeuriger, zuiniger en levert je meer vermogen.
Maar voor de sport zou je deze combinatie toch werkend moeten krijgen.... Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de verdamper goed is voor 150pk, maar dat weet ik niet zeker meer.
Als ie te weinig lpg geeft bij lage toeren zou je een soort by-pass moeten creeren, zodat ie minimaal een bepaalde hoeveelheid gas krijgt (zeg maar de stationair hoeveelheid). Wellicht dat er zoiets wel op het necam systeem zat? Ik weet het niet meer.
De oplossing van die kerel uit Neunen lijkt een beetje op Bozzma z'n oplossing, alleen dan iets eenvoudiger. ALs ik er ooit LPG inzet, dan wordt het zoiets (maar dan wel met een Megasquirt computer, dit zal een hele eenvoudige versie daarvan zijn denk ik). Sowieso is een systeem met dampgasinjectie veel nauwkeuriger, zuiniger en levert je meer vermogen.
Maar voor de sport zou je deze combinatie toch werkend moeten krijgen.... Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de verdamper goed is voor 150pk, maar dat weet ik niet zeker meer.
Als ie te weinig lpg geeft bij lage toeren zou je een soort by-pass moeten creeren, zodat ie minimaal een bepaalde hoeveelheid gas krijgt (zeg maar de stationair hoeveelheid). Wellicht dat er zoiets wel op het necam systeem zat? Ik weet het niet meer.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...

