31 May 2008, 15:01
Nee, dat snap ik. We hebben dan ook een lovato turboverdamper met vanuit de verdamper een slang die naar de luchtinlaatpijp gaat net na de turbo. Vanuit de omschrijving werd aangegeven dat de aansluiting van deze extra slang zo dicht mogelijk bij de turbo moet zitten. Wellicht dat een aansluiting dicht bij het mengstuk beter is? Dit is maar gissen, omdat ik dus niet weet of er een verschil is in druk net na de turbo en net voor het inlaatspruitstuk.
Het mengstuk is echter wel gewoon een aluminium ring met gaatjes en een enkele aansluiting voor de gasslang. Vandaar dat ik specifiek bij dit laatste onderdeel mijn vraagtekens heb in relatie tot het ogenschijnlijk veel geavanceerdere mengstuk van de Necam installatie. Het systeem is wel geleverd voor deze motor met turbo en het zou door de leverancier in die combinatie ook al vaker geinstalleerd zijn in een B21et motor.
@Jos245, ons gasmengstuk zit niet tussen het 'turbotrommeltje' en de gasklep, maar precies 90 graden gedraaid voor het turbotrommelje tussen de metalen aanvoerbuis en de aansluiting op de trommel. In deze setup blijft de trommel dus ongewijzigd en hoef je niet de draadeinden los te slijpen en te vervangen voor langere versies, waardoor het mengstuk dus niet onder de trommel komt te zitten en de luchtinlaat dus niet extra omhoog komt te zitten.
Het mengstuk is echter wel gewoon een aluminium ring met gaatjes en een enkele aansluiting voor de gasslang. Vandaar dat ik specifiek bij dit laatste onderdeel mijn vraagtekens heb in relatie tot het ogenschijnlijk veel geavanceerdere mengstuk van de Necam installatie. Het systeem is wel geleverd voor deze motor met turbo en het zou door de leverancier in die combinatie ook al vaker geinstalleerd zijn in een B21et motor.
@Jos245, ons gasmengstuk zit niet tussen het 'turbotrommeltje' en de gasklep, maar precies 90 graden gedraaid voor het turbotrommelje tussen de metalen aanvoerbuis en de aansluiting op de trommel. In deze setup blijft de trommel dus ongewijzigd en hoef je niet de draadeinden los te slijpen en te vervangen voor langere versies, waardoor het mengstuk dus niet onder de trommel komt te zitten en de luchtinlaat dus niet extra omhoog komt te zitten.

