29 May 2008, 12:45
LPG en benzine werkt allebei anders. LPG is erg klopvast, kan bijna niet pingelen. Voor benzine heb je wel 98 nodig in een B20B.
Als je op LPG rijdt doen de carb. feitelijk niks, de LPG installatie sluit de benzineslang af (als het goed is), vóór de vlotterkamer. Alleen de gasklep is van belang.
Controleer eens of de vlotterkamers echt leeg zijn na een tijdje op gas rijden. Ik heb geen ervaring met de specifieke eigenaardigheden van dubbele carbs op gas.
Nadieselen op gas kan niet lang duren, want de installatie sluit vanzelf de gastoevoer af zodra je de motor afzet (wederom: als het goed is).
De membranen kan je eenvoudig controleren, zie het Penta verhaal.
Als je op LPG rijdt doen de carb. feitelijk niks, de LPG installatie sluit de benzineslang af (als het goed is), vóór de vlotterkamer. Alleen de gasklep is van belang.
Controleer eens of de vlotterkamers echt leeg zijn na een tijdje op gas rijden. Ik heb geen ervaring met de specifieke eigenaardigheden van dubbele carbs op gas.
Nadieselen op gas kan niet lang duren, want de installatie sluit vanzelf de gastoevoer af zodra je de motor afzet (wederom: als het goed is).
De membranen kan je eenvoudig controleren, zie het Penta verhaal.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969