25 May 2008, 11:05
Zelf, maar dit hebben wij al vaker gedaan bij de carburatie modellen.
Op dit moment blijven wij twijfelen over de grote van het gat van de venturi in het gasmengstuk. Het gat is nu 35mm. We merken nu eigenlijk ook al dat de turbo op benzine afgeknepen lijkt te zijn. Ofwel, de lucht die vanuit de turbo wordt aangeleverd, moet door een 'trechter' heen om in het inlaatspruitstuk te komen... De invloed van de turbo op benzine lijkt dus duidelijk minder met het gasmengstuk ertussen.
Gisteren even contact gehad met Ticcie. Hij gaf aan dat in zijn herinnering zijn gasmengstuk een binnendiameter had van ongeveer 50mm. Duidelijk meer dus in verhouding met de opening van de metalen aanvoerbuis na de turbo en ons gat van 35mm. Ticcie gaat dit nog even nameten en ik vermoed dat dit dus mogelijk het probleem kan zijn. De gasboer echter gaf aan dat dit voldoende zou moest zijn.
Verder werd er gesproken over een probleem met de 2e trap in de verdamper... iemand die weet hoe zoiets functioneerd?
afwachten dus...
Op dit moment blijven wij twijfelen over de grote van het gat van de venturi in het gasmengstuk. Het gat is nu 35mm. We merken nu eigenlijk ook al dat de turbo op benzine afgeknepen lijkt te zijn. Ofwel, de lucht die vanuit de turbo wordt aangeleverd, moet door een 'trechter' heen om in het inlaatspruitstuk te komen... De invloed van de turbo op benzine lijkt dus duidelijk minder met het gasmengstuk ertussen.
Gisteren even contact gehad met Ticcie. Hij gaf aan dat in zijn herinnering zijn gasmengstuk een binnendiameter had van ongeveer 50mm. Duidelijk meer dus in verhouding met de opening van de metalen aanvoerbuis na de turbo en ons gat van 35mm. Ticcie gaat dit nog even nameten en ik vermoed dat dit dus mogelijk het probleem kan zijn. De gasboer echter gaf aan dat dit voldoende zou moest zijn.
Verder werd er gesproken over een probleem met de 2e trap in de verdamper... iemand die weet hoe zoiets functioneerd?
afwachten dus...

