5 May 2008, 18:57
Alsof er een kleine vloek op de auto rust, het volgende:
Onlans is de lpg installatie geheel ingebouwd met de lovato turbo verdamper. Alles schakeld prima. Benzine systeem wordt netjes afgesloten. Motor start direct op gas. Daarmee is het op dit moment ook alles gezegd.
Mijn pa is onlangs naar de gasboer geweest voor de afstelling. Deze kreeg hem gewoonweg niet afgesteld. Meneer wist het niet meer en had al wel meerdere malen LPG bij de B21-et geinstalleerd. Hijzelf dacht aan de venturi. Hij laat dan nu ook een niew gasmengstuk maken met een grotere ring en meerdere gaten. Hiermee wordt het mogelijk opgelost.
Hierbij de vraag, TICCIE!?, of er mogelijk suggesties zijn. In ons geval zit het mengstuk tussen de luchtinlaatpijp na de turbo en het turbo trommeltje (op zijn kant dus). Dit zou veel makkelijker zijn, omdat dan de draadeinden niet verlengt hoeven te worden en het turbo trommeltje onnodig hoog op het inlaatspruitstuk komt te staan.
Nu is mijn vraag of bij LPG de luchtweger standaard helemaal open moet staan (met een plunjer zoals eerder op dit forum beschreven), of dat deze door de vraag en dus aanzuiging vanzelf de juiste stand aanneemt!?
Onlans is de lpg installatie geheel ingebouwd met de lovato turbo verdamper. Alles schakeld prima. Benzine systeem wordt netjes afgesloten. Motor start direct op gas. Daarmee is het op dit moment ook alles gezegd.
Mijn pa is onlangs naar de gasboer geweest voor de afstelling. Deze kreeg hem gewoonweg niet afgesteld. Meneer wist het niet meer en had al wel meerdere malen LPG bij de B21-et geinstalleerd. Hijzelf dacht aan de venturi. Hij laat dan nu ook een niew gasmengstuk maken met een grotere ring en meerdere gaten. Hiermee wordt het mogelijk opgelost.
Hierbij de vraag, TICCIE!?, of er mogelijk suggesties zijn. In ons geval zit het mengstuk tussen de luchtinlaatpijp na de turbo en het turbo trommeltje (op zijn kant dus). Dit zou veel makkelijker zijn, omdat dan de draadeinden niet verlengt hoeven te worden en het turbo trommeltje onnodig hoog op het inlaatspruitstuk komt te staan.
Nu is mijn vraag of bij LPG de luchtweger standaard helemaal open moet staan (met een plunjer zoals eerder op dit forum beschreven), of dat deze door de vraag en dus aanzuiging vanzelf de juiste stand aanneemt!?

