28 December 2007, 21:16
Vandaag het revisie setje opgehaald (zuigerringen en stofkapjes=> 60,69 euries) en daar meteen maar even gevraagd: de cilinders lichtjes invetten met gewoon vet en de zuiger ook. Bij de cilinder het begin alleen tot net onder de nieuwe rubbers in het vet zetten. De zuiger gaat er dan redelijk gemakkelijk in, slechts een klein beetje kracht bij nodig, en daarna even met wat lucht (compressor) terug naar boven laten komen. Heb dit een paar keer herhaald en het loopt relatief soepel (er moet een beetje weerstand in zitten). De zuiger en de binnenkant van de cilinder heb ik allemaal goed gereinigd en ontvet en de buitenkant van de remklauwen zijn zwart gespoten, dit laatste heb ik gedaan omdat ik de auto toch relatief weinig wil gaan gebruiken en ik zie niet graag van die roestige dingen achter de velgen zitten (ja ik weet: zeikerd dat ik ben ;D )
Nu ben ik al begonnen met het ontluchten van de klauwen maar dit wil nog niet echt lukken, de klauwen zitten er goed op (de enkele nippel naar boven, iets verder op het forum gelezen
) de nippels zijn schoongeblazen maar uit enkele komt gewoon geen vloeistof ondanks veelvuldig pompen. Volgens m'n boekje moest ik links voor beginnen en dan rv, la en ra maar toen er na een half uur pompen niks uit lv kwam ben ik ra maar begonnen en wonderwel kwam er lucht en vervolgens een deel remvloeistof uit toen maar terug naar rv gegaan maar daar komt uit de onderste twee enkel vloeistof maar uit de bovenste niks :
morgen maar verder op onderzoek
Verder is het "reviseren" van de klauwen eigenlijk een peulenschil, er is eigenlijk weinig technische kennis voor nodig alleen de nodige voorzichtigheid en een beetje beleid
Nu ben ik al begonnen met het ontluchten van de klauwen maar dit wil nog niet echt lukken, de klauwen zitten er goed op (de enkele nippel naar boven, iets verder op het forum gelezen
) de nippels zijn schoongeblazen maar uit enkele komt gewoon geen vloeistof ondanks veelvuldig pompen. Volgens m'n boekje moest ik links voor beginnen en dan rv, la en ra maar toen er na een half uur pompen niks uit lv kwam ben ik ra maar begonnen en wonderwel kwam er lucht en vervolgens een deel remvloeistof uit toen maar terug naar rv gegaan maar daar komt uit de onderste twee enkel vloeistof maar uit de bovenste niks :
morgen maar verder op onderzoek Verder is het "reviseren" van de klauwen eigenlijk een peulenschil, er is eigenlijk weinig technische kennis voor nodig alleen de nodige voorzichtigheid en een beetje beleid
245 GL => B230F aka De Rooie