20 December 2007, 10:18
Marc1970 schreef:Hier dan een zooitje links die ik vond toen ik bedacht had dat ik een Volvo 145 uit Hongarije (of all places) wilde importeren. Kwam erop neer dat ik alleen in NL niet twee keer gepakt moest worden met een buitenlands kenteken.
http://www.vwe.nl/Page/Diensten/import.aspx
http://automarkt.vwe.nl/DocumentenEnDiensten.aspx#1A, algemeen
http://www.grb.nl/nederlands/index.htm, kan 5 daagse wereldwijde WA regelen, thuisbezorgd of waar je maar wil
http://www.fiat500club.nl/technischehulp...mport.html, good old days
http://217.89.69.204/orgdata.asp?OrgID={...EC1AEC52B9} Duits kurzzeit kenteken, overal geldig (behalve in NL natuurlijk)
http://www.jantzen.nl/prius/invoeren.html
http://www.mulano.nl/vraagbaakmulano/O/Invoeren.htm, ook een beetje bejaard inmiddels
Veel info, maar veel achterhaald door de tijd (zoals Marc ook al aangeeft).
Het wordt steeds lastiger om een in het buitenland gekochte auto zelf te rijden. Ophalen op een trailer is bijna de enige <geen gezeur> oplossing. Dan hoeft de wagen niet verzekerd te zijn. Neem dan wel een transport verzekering voor de goederen op de aanhanger (dus je net gekochte wagen, eventuele onderdelen) en vergeet niet een reele waarde op te geven.
Wel in het land van herkomst zorgen dat de wagen voor export is afgemeld, dat scheelt weer wachttijd bij de RDW.
Voor auto's ouder dan 25 jaar hoeft geen verwijderingsbijdage betaald te worden! Let hier op als je met een importdienstverlener in zee gaat.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo