Berichten: 52
Topics: 9
Lid sinds: Oct 2007
Volgens de wetgeving zullen de wagens van 1986 de laatste zijn die als oldtimer aangemerkt gaan worden. Met alle voordelen die daarbij horen. In het geruchtencircuit wordt gesproken dat er een aanscherping zou kunnen komen in de toekomst. 1975 wordt dan genoemd. Het zijn maar geruchten en op het internet is niets te vinden. Toch al van twee onafhankelijke bronnen gehoord. Weet iemand er iets meer van?
Groet,
DJ
Berichten: 725
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Nog nooit van gehoord en als ze de regeling gaan aanpassen, dan komt er zeker een behoorlijke opstand van de oldtimerliefhebbers
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 1.441
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Hebben we er nog genoeg om bij een actie de snelwegen te blokkeren ??? ??? ???
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
ze zijn zelfs stapelbaar...
Berichten: 1.674
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Niets over gehoord...
En terugdraaien kan ook niet zomaar (lijkt me, hoop ik). Wat uiteraard wel erg goed mogelijk is, is dat er bij nieuwe kilometer-beprijzing-systemen (indien dat komt) geen uitzondering komt voor oldtimers. Of de grens toch anders komt dan nu bekend is, bv 1975. Maar dat lijkt me te vallen onder de opgeschortte discussies, te controversieel en dus niets voor een demissionair kabinet...
Lijkt me al met al sterk dat er NU nieuwe plannen in de maak zijn....
Maar met de afschaffing van particulier-grijs in het achterhoofd: niets is onmogelijk....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 1.056
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
wat ik me wel kan voorstellen is dat dit in het partijprogramma 2010-2014 van een partij zit verwerkt als bezuinigingsmaatregel.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 9.977
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
En ze zouden nog gelijk hebben ook. In 2007 was 2,5% van de kentekens, 323.000 stuks, daardoor belastingvrij.
http://www.depers.nl/binnenland/137411/A...bbeld.html
Over de import wordt ook nog eens geen BPM betaald, met al die boeren-Benzen gaat het aardig in de papieren lopen.
Stel dat die gewoon 500 euro MRB gaan betalen, dat is 160 miljoen. Dat is een hoooooop geld in de ogen vd Belastingdienst.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.674
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Marc, ben het niet helemaal met je eens. Enerzijds wel. Maar ze hebben deze regel zelf ingesteld.
Het WEl meenemen in betalen naar gebruik, en niet naar bezit, dan zouden echt gelijk hebben. Maar het daarvoor liggende plan is controversieel verklaard...
Trouwens vreemd dat ze het genereren van meer inkomsten als 'bezuiniging' zien. Volgens mij is bezuinigen vooral opletten wat er uit gaat. Zo geredeneerd kan ik door veel in de opruiming te kopen zeker ook miljonair worden...
Al houden ze dan netto meer over. Het zo toch gewoon een belastingverhoging?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 19
Topics: 2
Lid sinds: Dec 2009
Ze zullen in de toekomst best wat gaan veranderen en dat is te verwachten er zijn steeds meer mensen die een oldtimer hebben die ze elke
dag gebruiken dus dat is weer een mooi melkkoetje voor die pooiers in den haag.
Grt
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
als ze slim zijn zullen ze zich ook realiseren dat de "rijders voor het goedkope" dan snel zullen afhaken, de hobbyisten blijven over en een groot deel daarvan rijdt weinig, ergo, weg melkkoe..
|