Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wat mag een knappe 86-er 745 kosten?
Als ik op marktplaats kijk, krijg ik de indruk dat je voor een beetje knappe belastingvrije 745 al gauw 4000,- euro betaalt.

Zo zie ik bijv. http://link.marktplaats.nl/562023971 voor 4500 euro of http://link.marktplaats.nl/569332433 voor 3850,-.
De laatste heeft dan zelfs nog geen kenteken.

Mag ik er vanuit gaan dat ik voor zo'n bedrag een nette strakke auto koop met nagenoeg geen roest, hoogstens tgv steenslag?
Antwoord
En een goede, tiptop klaar, vind je niet voor weinig geld.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
Zo'n 2 jaar geleden kocht je een knappe 745 voor zo'n 3250. (eind) 86-ers waren/zijn interessanter want minder roestgevoelig dan voorgangers. Je moest toen wel een jaar wachten voordat ie belastingvrij werd. De prijs is nu 500-1000 euro meer. Toen was er meer aanbod en de kwaliteit iha beter dan het aanbod nu. Maar af en toe zijn ze er wel. En dan graag een uit Zwitserland. Neem de tijd en volg alle aanbieders. En dan bedoel ik niet die aanbieders die waanzinnige bedragen van 7000 en meer vragen (en daarvoor ook nog worden verkocht).
245 DL 1983
Antwoord
Ik wil graag een Volvo 45 kopen uit '86 of eerder om wat mij betreft lange tijd mee te gaan rijden als gewone gebruikswagen. Veel ervaring met Volvo's heb ik niet (ook al wil ik al heel wat jaartjes graag een 240 hebben :-) De afgelopen week veel rondgesnuffeld op deze site en internet.

Nu heb ik een 745 op het oog voor een kleine 3500. Na aankoop zou ik nog wel een paar duizend aan willen besteden om met name (beginnende) roest weg te werken. Ik heb alleen het idee gekregen dat de afgelopen tijd de nodige handelaren zich op 240/740's hebben geworpen. Op zich niets mis mee, maar volgens mij zitten er ook wel de nodige foute mensen tussen.

Is dat verstandig om te doen of kan ik beter gaan kijken voor een 740 die duurder is in de aanschaf en waaraan wellicht een stuk minder moet gebeuren. Het liefste koop ik een dergelijke auto van een liefhebber of bij een dealer die goed bekend staat en ben bereid om daar een eerlijke prijs voor te betalen. Wat (en wie) raden jullie ervaren Volvo-rijders/restaureerders aan?
Antwoord
Zou iemand mee nemen als je serieus wil kijken naar een 700 serie, met verstand van zaken. Zoals al eerder is gezegd roesten de 700's van tot 1986 ook behoorlijk hard en dit kunnen ze mooi euhm 'wegwerken'. Standaard plekken waar ze doorrotten zijn vloerplaten LV en RV, accubak en ruitensproeierbak, wielkasten en bakken achterin kofferbak.

Let goed op of de afwatering in orde is en of dat de dorpels onder goed los zijn. Komt hier geen water uit betekend dit automatisch dat je binnenkort voor laswerk zit.
Antwoord
Dirk342 schreef:Let goed op of de afwatering in orde is en of dat de dorpels onder goed los zijn. Komt hier geen water uit betekend dit automatisch dat je binnenkort voor laswerk zit.

Hoe kan ik dat controleren?
Antwoord
Koop een knappe niet belastingvrije want die wordt vanzelf ook belastingvrij en met het geld wat je daardoor bespaart kun je dan weer van rijden mèt belasting!! Hoe simpel kan het zijn?
Groeten van Frans
Antwoord
Dirk342 schreef:Let goed op dat de dorpels onder goed los zijn.

Als de dorpels los zijn zou ik hem laten staan!
Groeten van Frans
Antwoord
@Frans Smile Smile. Laat ik het anders zeggen dan, in de dorpels bij de 700 zitten 4 of 5 afwateringsgaten per kant. Deze moeten los / open zijn zodat het water weg kan. Het zijn dus holle dorpels als het ware, is erg makkelijk te controleren door de auto even nat te maken met een tuinslang oid. Een serieuze verkoper zal hier ook geen enkele moeite mee hebben.
Antwoord
v700r schreef:Koop een knappe niet belastingvrije want die wordt vanzelf ook belastingvrij en met het geld wat je daardoor bespaart kun je dan weer van rijden mèt belasting!! Hoe simpel kan het zijn?

Voor een benzine autos na 1-1-1987: Ja.
Voor diesel en LPG auto vanaf 1-1-1987 ; Nee, die blijven altijd geld kosten per maand........
Volvo 244 DL 1974
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Kosten onderhoud Volvo 240 | Als 1e auto GijsDeBeun 10 9.556 8 June 2021, 23:55
Laatste bericht: Volvo240
  Kosten oldtimer invoeren henqui 27 17.778 22 December 2007, 03:57
Laatste bericht: Baby

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)