3 December 2007, 21:07
Sorry maar 510 euro voor een T3 is echt veel en veels te veel.
Een t3 flens is in principe altijd gelijk, qua formaat. Er kan wel eens sprake zijn van spruitstukken die een gleuf of verhoging hebben die platgefreesd kan worden zoals bijvoorbeeld soms bij de 90+ spruitstukken het geval is.
De turbo die origineel op een D24TIC hoort verschilt maar heel weinig van een normale T3 op een B230FT. Nu je toch met een grote intercooler bezig bent waarom dan zo'n slechte turbo gebruiken?
Met een beetje zoekwerk is een 2ehands diesel t3 makkelijk voor minder dan de helft te vinden. Of een andere T3/ (turbo met T3 flens).
Ik heb zelf nog wel een garrett turbo, die je misschien moet clocken (net als bij 15g) en waar een nieuwe stud in gezet moet worden om de downpipe te bevestigen. Deze heeft een interne cbv net als een 15g en een soortgelijk ontwerp als een cosworth, (betere positie van wastegate, grotere wastegate en betere doorstroom van uitlaatgassen van turbine naar downpipe) De speling op deze turbo is minimaal en hij is in goede staat. Voor 95 euro incl verzendkosten mag je hem hebben.
Wat je ook doet, ga asjeblieft geen 350 euro teveel betalen voor een nieuwe originele turbo, dat is echt zonde van je geld. Revisie moet ook al voor 250 euro mogelijk zijn, dan kun je beter op de sloop voor een volvo diesel t3 kijken en deze laten reviseren.
Een t3 flens is in principe altijd gelijk, qua formaat. Er kan wel eens sprake zijn van spruitstukken die een gleuf of verhoging hebben die platgefreesd kan worden zoals bijvoorbeeld soms bij de 90+ spruitstukken het geval is.
De turbo die origineel op een D24TIC hoort verschilt maar heel weinig van een normale T3 op een B230FT. Nu je toch met een grote intercooler bezig bent waarom dan zo'n slechte turbo gebruiken?
Met een beetje zoekwerk is een 2ehands diesel t3 makkelijk voor minder dan de helft te vinden. Of een andere T3/ (turbo met T3 flens).
Ik heb zelf nog wel een garrett turbo, die je misschien moet clocken (net als bij 15g) en waar een nieuwe stud in gezet moet worden om de downpipe te bevestigen. Deze heeft een interne cbv net als een 15g en een soortgelijk ontwerp als een cosworth, (betere positie van wastegate, grotere wastegate en betere doorstroom van uitlaatgassen van turbine naar downpipe) De speling op deze turbo is minimaal en hij is in goede staat. Voor 95 euro incl verzendkosten mag je hem hebben.
Wat je ook doet, ga asjeblieft geen 350 euro teveel betalen voor een nieuwe originele turbo, dat is echt zonde van je geld. Revisie moet ook al voor 250 euro mogelijk zijn, dan kun je beter op de sloop voor een volvo diesel t3 kijken en deze laten reviseren.