2 December 2007, 20:56
ik had het geluk dat het al en duitser was toen ik hem in zeeland kocht, de duitse bieven zaten er nog bij.
aangezien de orginaliteit van de 265 wat tegen viel heb ik toen besloten het orginaliteitsgehalte maar te laten voor wat het (ooit) was en plannen gesmeed voor een diesel.
bij de koop zat er een V6 automaat in
na voorleggen van mijn plannen aan RDW kreeg ik te horen dat hem eerst moest invoeren als op duits kenteken
dan ombouwen tot diesel en dan weer terugkomen voor individuele dure proeven en keuring
Dit laatste omdat de typegoedkeuring in 1977 nog geen diesels opgenomen had.
De moet zonk mij weer in de schoenen TOT mijn broer me de tip gaf het via de TUV te proberen.
In de truckwereld gebeurt het vaker dat chassis en assen wijzigingen die problematisch zijn bij de RDW vbia de TUV lopen.(eigenlijk te gek voor woorden in 1 EU)
Google maar eens op TUV dan kan je via forums en hun eigen Nederlandse site wel het e.e.a. lezen.
Ze zijn zeeeeeer klantgericht en helpen je snel efficient en niet eens duur.
Toen mijn 265 gekeurd werd gebeurde dat "gewoon" bij mij op het werk op een hefbrug door een duitse keurmeester die na goedkeuring TER PLAATSE het kentekenbewijs aanpaste en overhandigde.
(mijn duiste "deel 1" kende 3 kolommen , 1e gegevens als af fabriek en 2e , 3e voor wijzigingen zoals dieselinbouw.
Al met al was het voor mij een geslaagde actie, de rdw heft hem daarna zonder gedoe overgezet op NL kent.
TUV is ook zeer behulpzaam bij grijs geïmporteerde motorfietsen en dikke amerikanen zonder typegoedkeuring.
aangezien de orginaliteit van de 265 wat tegen viel heb ik toen besloten het orginaliteitsgehalte maar te laten voor wat het (ooit) was en plannen gesmeed voor een diesel.
bij de koop zat er een V6 automaat in
na voorleggen van mijn plannen aan RDW kreeg ik te horen dat hem eerst moest invoeren als op duits kenteken
dan ombouwen tot diesel en dan weer terugkomen voor individuele dure proeven en keuring
Dit laatste omdat de typegoedkeuring in 1977 nog geen diesels opgenomen had.
De moet zonk mij weer in de schoenen TOT mijn broer me de tip gaf het via de TUV te proberen.
In de truckwereld gebeurt het vaker dat chassis en assen wijzigingen die problematisch zijn bij de RDW vbia de TUV lopen.(eigenlijk te gek voor woorden in 1 EU)
Google maar eens op TUV dan kan je via forums en hun eigen Nederlandse site wel het e.e.a. lezen.
Ze zijn zeeeeeer klantgericht en helpen je snel efficient en niet eens duur.
Toen mijn 265 gekeurd werd gebeurde dat "gewoon" bij mij op het werk op een hefbrug door een duitse keurmeester die na goedkeuring TER PLAATSE het kentekenbewijs aanpaste en overhandigde.
(mijn duiste "deel 1" kende 3 kolommen , 1e gegevens als af fabriek en 2e , 3e voor wijzigingen zoals dieselinbouw.
Al met al was het voor mij een geslaagde actie, de rdw heft hem daarna zonder gedoe overgezet op NL kent.
TUV is ook zeer behulpzaam bij grijs geïmporteerde motorfietsen en dikke amerikanen zonder typegoedkeuring.

