27 November 2007, 21:31
Peter Timmer schreef:Ik weet niet of je daar wel aan wilt/moet beginnen met die kachelmotor.
Dit is nl alleen de motor, de ventilator moet je dan van je oude motor afhalen (indien mogelijk) en op deze motor monteren. De vraag is of je ventilator dan nog wel in balans is.
Bij Scandcar ed verkopen ze complete motoren/ventilatoren.
Misschien wel wat duurder, maar volgens mij ook simpeler en bedrijfszekerder.
Heb bij Scandcar geinformeerd, maar ze verkopen dezelfde motor als bij FCP dus zonder ventilator. Wel voor een bedrag van 99 euro excl. btw en verzendkosten. Ben nog aan het informeren bij Elferink, maar ik ben bang dat het moeilijk wordt om een complete motor te vinden. Dus ga ik zoals het nu lijkt voor de FCP motor.
Rob schreef:Citaat
en de rubbers op de reactiestangen vervangen
Wat ik gedaan heb:
ik heb een setje reactiestangen van de sloop gehaald, en op mijn gemak de oude rubbers daar uitgeperst.
Laten stralen, likkie verf erop en op mijn gemakkie nieuwe rubbers erin gefrot.
Dan is het vervangen alleen een kwestie van de oude stangen omwisselen voor de nieuwe.
(auto omhoog, 4 bouten los, 4 bouten vast, auto omlaag, en 5 min later sta je weer buiten)
FYI: ik heb de oude stangen dus nog, die kun je zo overnemen als je wilt EN ik heb nog twee setjes reactiestang rubbers van FCP.
(Voor de sleuteldag heb ik ooit een hele set rubbers besteld bij FCP, en ik dacht dat de reactierubbers er niet in zaten.
mail naar FCP en 3 dagen later in huis, alleen had ik niet goed gekeken en had ik ze dus al Grijns)
Alleen waren ze te laat binnen voor de sleuteldag en heb ik alsnog (dure) rubbers van Scandcar gekocht.
Dus nu 2 setjes over.
Laat maar weten of het interessant is, of kom een keer langs dan kun je de stangen / rubbers zien. (dikke 5 rijden vanaf DeHaanWesterhof)
Heb zeker belangstelling. Wil je me mailen waar je precies zit, dan kom ik deze week nog even kijken 8)
[
Rob schreef:Citaat
Oh ja, en nog een nieuwe accu.
Wordt het nu echt tijd? Kllikk
Ik werk altijd met een langetermijnplanning ;D. Niemand in de buurt schijnt ze op voorraad te hebben, dus zal ik er ÃÃn moeten bestellen, waarschijnlijk via Euromaster.
Voor de trip naar Zweden wil ik eigenlijk de grootste klussen af hebben. Dan heb ik dus nog vier weken :-\ Zal wel een beetje krap worden, vooral met de motorkachel. Moet dus maar snel bestellen bij FCP :

1980 GL Diesel (USA)