19 November 2007, 22:06
Het filter zit inderdaad simpelweg tussen de buitenlucht en het kachelhuis. Er zijn inmiddels verschillende varianten, koolstof (ook tegen fijnstof), normaal papier, etc. Veel luchtjes blijven zo buiten de auto, zij het maar voor korte tijd. Zo'n filter gaat maar max. 15.000km mee. Na 5.000km is het al pikzwart.
Doel is ook om vocht, bladeren en andere ellende buiten de auto te houden waardoor de kachel en de div. componenten een 'beter leven' beschoren is.
Helemaal waterdicht is het uiteraard niet, maar daarmee pak je wel de problemen aan die Peter Timmer beschrijft. Vandaar mijn vraag
Gezien de beperkte levensduur is op het kachelhuis geen optie denk ik?
Gr 8)
Doel is ook om vocht, bladeren en andere ellende buiten de auto te houden waardoor de kachel en de div. componenten een 'beter leven' beschoren is.
Helemaal waterdicht is het uiteraard niet, maar daarmee pak je wel de problemen aan die Peter Timmer beschrijft. Vandaar mijn vraag

Gezien de beperkte levensduur is op het kachelhuis geen optie denk ik?
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter

