18 October 2007, 22:15
240diesel schreef:hoi erik,
prijzen weet ik niets van maar ik ben ook aan de beurt voor zo'n operatie.
heb jij wel de goede motor op het oog?
jij hebt toch airco??in dat geval heb je de combined unit.
er is bij die dingen een modificatie gekomen vwb de keramische weerstand en vooral de plaats daarvan.
even een tip;
de getoonde aderklemmen (griptangen met ronde bekken) in de pdf file kan je heel simpel zelf maken van een bezemsteel
zaag 4 stukken rondhout af van 10 cm
boor op alle uiteinden dwars op de lengteas een gaatje 6,5mm (gaten wel evenweidig aan elkaar houden.
leg 2 houtjes paralel tegen elkaar en doe door de gaatjes een boutje M6 met aan de andere kant een vleugelmoertje.
je hebt nu 2 perfect doseerbare aderklemmetjes (en je vrouw loopt niet meer op de bezemsteel te hangen als ze met de buurvrouw over het hek staat te kleppen want die is nu 40 cm korter)
als je die dingen in je auto laat liggen heb je gelijk een goede oplossing als je kachelradiateur het begeeft en je bent onderweg, klemmen op in- en uitgang en je kunt weer door.
Dat is een goeie, van de combined unit. Had er wel iets over gelezen, maar had niet door dat dat ook voor mij geldt. :-*
Volvo200liefhebber: heb jij dit nog liggen???
En ook een perfecte tip van de doe-het-zelf-aderklemmetjes. Helaas ben ik altijd degene die buiten aan het vegen is, maar als ik 40cm lager hang bij de buurvrouw kom ik wel weer goed uit :
1980 GL Diesel (USA)

