17 October 2007, 13:02
Jaja, nog steeds een probleem waar ik niet uit ben. Eerder heb ik het al gehad over het aansluiten van een B21et Kabelboom op de stekker van een 1980 245 GL. Op de kabelboom van de turbo (eigenaren van een dergelijke auto/motor moeten dit maar eens bekijken) zit een extra blauwe draad die bij de caburateurmodellen niet aanwezig is. In mijn geval zit deze draad dus ook niet op de contrastekker aan de autozijde.
Volgens de schema's zou deze blauwe draad verbonden zijn met de startinjector (zie schema). Hier staat ook aangegeven dat de deraad vervolgens in de auto zit verbonden met punt 50 van het startslot.
Nu heb ik het op deze wijze aangesloten, maar nu heb ik het probleem dat de auto al start op het moment dat het contact naar stand II wordt gedraaid!!?? Als ik de blauwe draad vervolgens weer loskoppel van punt 50 start de auto gewoon weer netjes in stand III. Nu weet ik eigenlijk dus niet meer precies waar de specifieke blauwe draad aan de auto zijde van de stekker verder in de auto zit aangesloten. Mogelijk dat iemand anders licht op de zaak kan werpen of mogelijk zijn blauwe draad (turbo eigenaren) kan doormeten of nalopen waar deze uiteindelijk zit aangesloten.
Het schema heb ik nu niet direct bij de hand, maar deze zal ik snel toevoegen.
Volgens de schema's zou deze blauwe draad verbonden zijn met de startinjector (zie schema). Hier staat ook aangegeven dat de deraad vervolgens in de auto zit verbonden met punt 50 van het startslot.
Nu heb ik het op deze wijze aangesloten, maar nu heb ik het probleem dat de auto al start op het moment dat het contact naar stand II wordt gedraaid!!?? Als ik de blauwe draad vervolgens weer loskoppel van punt 50 start de auto gewoon weer netjes in stand III. Nu weet ik eigenlijk dus niet meer precies waar de specifieke blauwe draad aan de auto zijde van de stekker verder in de auto zit aangesloten. Mogelijk dat iemand anders licht op de zaak kan werpen of mogelijk zijn blauwe draad (turbo eigenaren) kan doormeten of nalopen waar deze uiteindelijk zit aangesloten.
Het schema heb ik nu niet direct bij de hand, maar deze zal ik snel toevoegen.

