27 October 2005, 16:57
Wat moet de verkopende (buitenlandse) partij eigenlijk regelen? Het (buitenlandse) kenteken zal toch op ??n of andere manier 'afgemeld' moeten worden?! [/quote]
Da's een goeie vraag en ik ben erg benieuwd hoe het in verschillende landen werkt. Ik hoop dat er mensen zijn die uit bepaalde EU-landen een auto hebben gehaald en wat info info kunnen geven.
Wat Belgie betreft weet ik hoe het werkt en het is waarschijnlijk nergens zo makkelijk als daar; je moet met de verkopende partij zelf een papiertje opmaken dat de verantwoording voor de auto aan jou is overgedragen (er komt geen postkantoor of wat dan ook aan te pas).
Soms laten Belgen zelfs dat na , wat niet erg verstandig is lijkt me.
Na betaling draagt de verkopende partij het inschrijvingsbewijs en het gelijkvormigheidsattest aan je over (het laatste heb je trouwens niet nodig bij invoer).
Een Belg zal nooit zijn platen meegeven,althans niet de gestempelde die aan de achterkant zit.Dus je zult zelf het vervoer moeten regelen d.m.v. een tijdelijk kenteken, of groene platen, of vervoer met een auto-ambulance.
Is het inschrijvinsbewijs kwijt dan is er nog geen man overboord, maar de vertraging die de afgifte van het NL kenteken oploopt is vrij lang!
Vrij veel mensen in Belgie weten overigens niet dat bij uitvoer de autopapieren niet ingestuurd hoeven te worden maar aan de buitenlandse koper overhandigd dienen te worden.
Het schijnt niet overal zo makkelijk te zijn. ik heb gehoord dat er in Italie bijvoorbeeld zelfs een notaris aan te pas komt.
Da's een goeie vraag en ik ben erg benieuwd hoe het in verschillende landen werkt. Ik hoop dat er mensen zijn die uit bepaalde EU-landen een auto hebben gehaald en wat info info kunnen geven.
Wat Belgie betreft weet ik hoe het werkt en het is waarschijnlijk nergens zo makkelijk als daar; je moet met de verkopende partij zelf een papiertje opmaken dat de verantwoording voor de auto aan jou is overgedragen (er komt geen postkantoor of wat dan ook aan te pas).
Soms laten Belgen zelfs dat na , wat niet erg verstandig is lijkt me.
Na betaling draagt de verkopende partij het inschrijvingsbewijs en het gelijkvormigheidsattest aan je over (het laatste heb je trouwens niet nodig bij invoer).
Een Belg zal nooit zijn platen meegeven,althans niet de gestempelde die aan de achterkant zit.Dus je zult zelf het vervoer moeten regelen d.m.v. een tijdelijk kenteken, of groene platen, of vervoer met een auto-ambulance.
Is het inschrijvinsbewijs kwijt dan is er nog geen man overboord, maar de vertraging die de afgifte van het NL kenteken oploopt is vrij lang!
Vrij veel mensen in Belgie weten overigens niet dat bij uitvoer de autopapieren niet ingestuurd hoeven te worden maar aan de buitenlandse koper overhandigd dienen te worden.
Het schijnt niet overal zo makkelijk te zijn. ik heb gehoord dat er in Italie bijvoorbeeld zelfs een notaris aan te pas komt.