5 October 2007, 09:39
Nog een aandachtspunt, maar dan van een andere orde: met de te verwachten aanpassingen in de milieuwetgeving in de komende jaren zou ik ook afwegen of de aanschaf van een verouderde diesel geen risico met zich meebrengt.
Op dit moment probeert de autobranche al om de voorgestelde belastingverzwaring voor nieuwe schone dieselauto's onderuit te halen door met het voorstel te komen om oude vervuilende diesels zwaarder te belasten of zelfs om eigenaren ervan een flinke slooppremie in het vooruitzicht te stellen als ze afstand doen van hun vehikel. :o
Mijn persoonlijke reden om voor een belastingvrije Volvo op LPG te gaan was vnl. van financiele aard:
aanpassing van de cilinderkop is
niet noodzakelijk (uitzondering is de 2 liter motor!) en rijden op LPG is een stuk goedkoper dan diesel.
Op dit moment probeert de autobranche al om de voorgestelde belastingverzwaring voor nieuwe schone dieselauto's onderuit te halen door met het voorstel te komen om oude vervuilende diesels zwaarder te belasten of zelfs om eigenaren ervan een flinke slooppremie in het vooruitzicht te stellen als ze afstand doen van hun vehikel. :o
Mijn persoonlijke reden om voor een belastingvrije Volvo op LPG te gaan was vnl. van financiele aard:
aanpassing van de cilinderkop is
niet noodzakelijk (uitzondering is de 2 liter motor!) en rijden op LPG is een stuk goedkoper dan diesel.

