1 October 2007, 22:56
kkettenis schreef:easyride schreef:Ik overweeg een 245 diesel (1982) te kopen, wat zijn de punten waar ik op moet letten wat betreft de motor?
Alle tips, ervaringen en links welkom. Bedankt.
Ik zou Erik265 eens vragen. Zijn motor is gereviseerd.
Daar was ik al ;D
Tja, vorig jaar heb ik "op de bonnefooi" een 1980'er diesel gekocht. Mijn kennis op het gebied van auto's en dieselmotoren was nihil (door schade en schande ben ik nu wel iets wijzer geworden). Ik heb de auto nog wel even laten checken door een garagebedrijf, maar die vond niks bijzonders. Na een tijdje gereden te hebben, viel het hoge olieverbruik wel erg op en uiteindelijk bleek de motor toch behoefte te hebben aan een complete revisie. En dat kostte nogal een paar euro's, bovenop de vrij hoge aanschafprijs voor de auto. Maar ik heb nog geen spijt gehad van de aankoop, ik ben nog steeds superblij met mijn dieseltje al heeft het me een rib uit mijn lijf gekost :-\
Dus als je de kans hebt, laat de motor goed nakijken door een monteur. Ik zou in ieder geval de compressie laten meten. Ik weet niet waar je woont, maar je zou evt. de auto na kunnen laten kijken door Eggens Motorenrevisie in Assen. Die heeft mijn blok gereviseerd, hij heeft veel kennis van de D24.
Staat de auto bij een particulier te koop?
Veel succes er in ieder geval mee 8)
1980 GL Diesel (USA)