25 October 2005, 00:31
met dat b230et stukje
wil ik mee aangeven dat je van alles kan uit vogelen met een motor maar weet wat je doet.
ik heb van deze motor mech.inj. gemaakt omdat ik dan zelf het spul kan afstellen.
met megasquirt ed moet ik met een laptop op schoot alles gaan instellen dit duurt mij veel te lang.
zoals als ik de turbo druk 1 tiende opschroef moet ik benzine hoeveelheid , onsteking , het toerental ed instellen en weer proberen.
op het mech.inj een paar metertjes zetten en ik kan alles aflezen wat ik wil en kan zo zien waar ik mee bezig ben.
dit uiteraard op een vermogenbank
schraler is idd brandstof armer.
als de motor te rijk is afgesteld werkt het te veel aan benzine de verbranding tegen en gaat verschrikkelijk roeten.
het te schraal zijn geeft een hoop xtra warmte met zich mee en zal de motor door pingelen inwendig verbranden.
wat ik eigenlijk bedoel als je tegen de pingel grens aan zit je de meest gunstigste verbranding in de motor heb en dus het meeste vermogen.
met zo'n megasquirt kan je dit met klopsensor ed. heel nauwkeurig instellen.
ik heb het nog es na gelezen en maar verwijderd.
geeft idd een verkeerd beeld met wat ik bedoel.
dit was eigenlijk voor de mensen die aan de motor gaan draaien zo van ik moet xtra brandstof toevoegen dus geef er maar een draai aan zonder enige idee waar ze mee bezig zijn.
wil ik mee aangeven dat je van alles kan uit vogelen met een motor maar weet wat je doet.
ik heb van deze motor mech.inj. gemaakt omdat ik dan zelf het spul kan afstellen.
met megasquirt ed moet ik met een laptop op schoot alles gaan instellen dit duurt mij veel te lang.
zoals als ik de turbo druk 1 tiende opschroef moet ik benzine hoeveelheid , onsteking , het toerental ed instellen en weer proberen.
op het mech.inj een paar metertjes zetten en ik kan alles aflezen wat ik wil en kan zo zien waar ik mee bezig ben.
dit uiteraard op een vermogenbank
schraler is idd brandstof armer.
als de motor te rijk is afgesteld werkt het te veel aan benzine de verbranding tegen en gaat verschrikkelijk roeten.
het te schraal zijn geeft een hoop xtra warmte met zich mee en zal de motor door pingelen inwendig verbranden.
wat ik eigenlijk bedoel als je tegen de pingel grens aan zit je de meest gunstigste verbranding in de motor heb en dus het meeste vermogen.
met zo'n megasquirt kan je dit met klopsensor ed. heel nauwkeurig instellen.
ik heb het nog es na gelezen en maar verwijderd.
geeft idd een verkeerd beeld met wat ik bedoel.
dit was eigenlijk voor de mensen die aan de motor gaan draaien zo van ik moet xtra brandstof toevoegen dus geef er maar een draai aan zonder enige idee waar ze mee bezig zijn.


![[Afbeelding: shockedy.gif]](http://img192.imageshack.us/img192/8264/shockedy.gif)