24 October 2005, 23:16
de inlaat spruitstuk van 360/740/940 zijn alle hetzelfde.
zo'n v8 mech.inj. heeft een luchtklep van 110 mm doorsnee 8) , de originele van volvo is 80 mm doorsnee
.
deze zijn te vinden op merc.benz en porsche.
ze werden vooral gebruikt op de grpa turboos.
:roll: !!! als je zelf in de weer gaat !!! : :!:
als je een b21et/b23et/b230et/ft met van alles erop geknutseld wilt gaan rijden.
[size=18px]dan moet je hem wel goed afstellen [/size]
ik heb o.a. op een b230et de kop gewisseld , deze vervangen door een 1000405 met mech.inj. gaten.
dus de elektronische inj. eraf en mech.inj. erop
maar dan wel ff afstellen
op een rollenbank met een breedband sonde om de uitlaatgassen te meten over het gehele toeren gebied van de motor dan weet je wat je doet.
dit is [size=16px]heel belangrijk [/size]omdat je alleen de motor stationair kan meten/afstellen in de garage.
maar op vol vermogen of op max. toeren moet hij toch ook een juiste verbranding hebben.
dit kan je je op een vermogenbank/remmenbank precies meten en afstellen je kan je uitleven en weet je ook wat je motor geeft en weet dat hij dit ook voor altijd kan vol houden.
vooral met IC opbouwen is het belangrijk dat het mengsel ook op toeren/vermogen nog toereikend is.
omdat je er meer lucht in brengt moet er toch ook benzine bij gedaan worden.
al die fabeltjes van ic erin en knalle met het spul en schatten dat je er 50 pk bij heb gekregen gaat er bij mij niet in.
meer zuurstof is ook meer brandstof
anders kom je niet aan de xtra pkaas en gaat hij door schraligheid naar de sodemieter/verdommenis.
wist je dat bij een turbo de benzine een koelende functie heeft ??????
tis maar dat je het weet.
:wink:
zo'n v8 mech.inj. heeft een luchtklep van 110 mm doorsnee 8) , de originele van volvo is 80 mm doorsnee
.deze zijn te vinden op merc.benz en porsche.
ze werden vooral gebruikt op de grpa turboos.
:roll: !!! als je zelf in de weer gaat !!! : :!:
als je een b21et/b23et/b230et/ft met van alles erop geknutseld wilt gaan rijden.
[size=18px]dan moet je hem wel goed afstellen [/size]
ik heb o.a. op een b230et de kop gewisseld , deze vervangen door een 1000405 met mech.inj. gaten.
dus de elektronische inj. eraf en mech.inj. erop
maar dan wel ff afstellen
op een rollenbank met een breedband sonde om de uitlaatgassen te meten over het gehele toeren gebied van de motor dan weet je wat je doet.
dit is [size=16px]heel belangrijk [/size]omdat je alleen de motor stationair kan meten/afstellen in de garage.
maar op vol vermogen of op max. toeren moet hij toch ook een juiste verbranding hebben.
dit kan je je op een vermogenbank/remmenbank precies meten en afstellen je kan je uitleven en weet je ook wat je motor geeft en weet dat hij dit ook voor altijd kan vol houden.
vooral met IC opbouwen is het belangrijk dat het mengsel ook op toeren/vermogen nog toereikend is.
omdat je er meer lucht in brengt moet er toch ook benzine bij gedaan worden.
al die fabeltjes van ic erin en knalle met het spul en schatten dat je er 50 pk bij heb gekregen gaat er bij mij niet in.
meer zuurstof is ook meer brandstof
anders kom je niet aan de xtra pkaas en gaat hij door schraligheid naar de sodemieter/verdommenis.
wist je dat bij een turbo de benzine een koelende functie heeft ??????
tis maar dat je het weet.
:wink:


![[Afbeelding: shockedy.gif]](http://img192.imageshack.us/img192/8264/shockedy.gif)