10 September 2007, 13:43
als er al twee leidingen lekken zou ik voor de zekerheid de hele set vervangen!
je zou het misschien niet denken maar deze leidingen horen eigenlijk bij de bewegende delen van je motor!
de drukpieken van je inspuitpomp zijn zo hoog dat de leiding iets uitzet bij iedere pompslag.
je kunt je voorstellen dat er op gegeven moment metaalmoeheid op kan treden.......
als je de leidingen onder spanning monteerd doet dit trouwens ook geen goed aan de leidingen.
hiermee bedoel ik dat als de leiding met veel wringen en buigen voor de verstuiver gebogen moet worden de kans bestaat dat je te veel restspanning in je leiding houdt.
bovendien is het sets gewijs vervangen ook makkelijker omdat je ze voorgemonteerd met beugeltjes krijgt.
je kunt ze er zo tegenaan gooien en hoeft ze niet zo te vlechten als dat je ze per stuk vervangt.
ontluchten doe je door alle verstuiverwartels wat los te laten en even een paar seconden te starten.
daarna leidingen vast en even doorstarten.
je moet wel even de vacuumpomp demonteren en er op letten dat je drukstift niet stiekem achter je rug om uit de kop schuift net als jij even niet oplet.(bij het opnieuw monteren van je pomp zou je dan nooit meer vacuum kunnen pompen voor je rembekrachtiger!!!!)
verder moet je bij het losdraaien op de brandstofpomp opletten dat de nippels in je pomp niet meedraaien.
je kunt deze voor de zekerheid anders tegenhouden met een steeksleutel.
de leidingwartels zelf draai je het makkelijkste los met een open ringsleutel / leidingsleutel 17 mm
als je alles met mooi fotomateriaal wilt nazien kijk dan op dit forum eens bij groene boekjes / green books via de zoekfunctie, daar staan ook de dieselboekjes bij AANRADER
er is al eerder wat over leidingen geschreven OOK OVER GEVAAR VOOR BRANDSTOFINJECTIE IN JE HUID , ook dit kan je even nazoeken.
succes, en vertel eens hoe het afliep en wat een setje leidingen kost.
je zou het misschien niet denken maar deze leidingen horen eigenlijk bij de bewegende delen van je motor!
de drukpieken van je inspuitpomp zijn zo hoog dat de leiding iets uitzet bij iedere pompslag.
je kunt je voorstellen dat er op gegeven moment metaalmoeheid op kan treden.......
als je de leidingen onder spanning monteerd doet dit trouwens ook geen goed aan de leidingen.
hiermee bedoel ik dat als de leiding met veel wringen en buigen voor de verstuiver gebogen moet worden de kans bestaat dat je te veel restspanning in je leiding houdt.
bovendien is het sets gewijs vervangen ook makkelijker omdat je ze voorgemonteerd met beugeltjes krijgt.
je kunt ze er zo tegenaan gooien en hoeft ze niet zo te vlechten als dat je ze per stuk vervangt.
ontluchten doe je door alle verstuiverwartels wat los te laten en even een paar seconden te starten.
daarna leidingen vast en even doorstarten.
je moet wel even de vacuumpomp demonteren en er op letten dat je drukstift niet stiekem achter je rug om uit de kop schuift net als jij even niet oplet.(bij het opnieuw monteren van je pomp zou je dan nooit meer vacuum kunnen pompen voor je rembekrachtiger!!!!)
verder moet je bij het losdraaien op de brandstofpomp opletten dat de nippels in je pomp niet meedraaien.
je kunt deze voor de zekerheid anders tegenhouden met een steeksleutel.
de leidingwartels zelf draai je het makkelijkste los met een open ringsleutel / leidingsleutel 17 mm
als je alles met mooi fotomateriaal wilt nazien kijk dan op dit forum eens bij groene boekjes / green books via de zoekfunctie, daar staan ook de dieselboekjes bij AANRADER
er is al eerder wat over leidingen geschreven OOK OVER GEVAAR VOOR BRANDSTOFINJECTIE IN JE HUID , ook dit kan je even nazoeken.
succes, en vertel eens hoe het afliep en wat een setje leidingen kost.