10 October 2005, 15:20
Funsdaf schreef:Maar is het wel mogelijk om achter de 3 bak een od te zetten?Ja dat is mogelijk. De OD heeft namelijk geen relatie met de bak die er voor zit. Een OD heeft alleen een ingaande as nodig.
Ik ken een voorbeeld van een (jawel!) Scimitar met automaat en OD. Een fraai staaltje huisvlijt (met Volvo OD).
Funsdaf schreef:en welke OD dan? passen die van een handgeschakelde bak ook.Anderen zijn er niet.
hock: OD functies in een automaat maken onderdeel uit van het gehele schakelmechanisme. En kan dus niet als apart onderdeel beschouwd worden.
In principe kun je elk type OD toepassen, zolang ze het vermogen van de auto maar aankunnen. En zoveel types zijn er niet. Gewoon de Volvo OD nemen, die zijn het makkelijkst te vinden.
Funsdaf schreef:Had wel ergens gezien dat een 700 serie een 4bak automaat met lock-up heeft, is helemaal ideaal, maar is daar aan te komen?Dat is afhankelijk van de electronica in de automaatbak. Automaten met OD hebben vaak een electronische aansturing. Maar niet altijd. Van Volvo weet ik het niet, maar Ford heeft heel kort in '83-'84 een niet-electronische automaatbak gebouwd met OD functie.
zie weer een leuk projectje om te starten.
240's zijn redelijk verschoond van electronica. Alleen de injectie computer op latere modellen met kat.
Van 700's weet ik niets, hooguit dat ze nog hoekiger zijn dan een 240.
Maar ook hier lopen wel een paar 700 adepten rond.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo