26 April 2007, 22:20
ik zal het proberen goed uit te leggen:
vanaf de pijp(na de ic) loopt een luchtslang naar een t-stuk(aansluiten op de aftaking)
ÃÃn kant van het t-stuk gaat vervolgens naar de wastegate(de originel dop je inderdaad af)
de andere kan van het t-stuk gaat naar de boostklep,
vanaf de boostklep gaat er een slang terug naar de pijp vóór de turbo
(dat is die aluminium bocht tussen luchtfilter en turbo)
heb je daar geen extra gat over zoals ik had moet je er een gat in boren en vervolgens een
ventiel van een band erin trekken en het ventieltje eruit draaien waar je vervolgens weer die slang op aan kunt sluiten van je boostklep(let op boor niet te groot
op het toerental relais zitten 4 aanluitingen:
pos:1=15 die sluit je aan op het +kastje onder de motorkap of wel over het contact
pos:2=31 sluit je aan op je schakelaar op de gasklep
pos:3=87 schakeldraad deze sluit je aan op je boostklep
pos:4=31b sluit je aan op je bobine en niet op 15 maar op positie 1 van je bobine
de overige draad op je boostklep en gasklepschakelaar sluit je aan op de massa
de turbo druk hoef je niets aan te doen daar is die boostklep voor
en het draadje op je instrumenten hoef je niet los te gooien dat is alleen voor amerikaanse modellen
omdat daar het lampje veel eerder aangaat en dus aan zou gaan met de boostregeling
maar bij ons hoeft dat niet
als je nog vragen hebt of foto's wil mail me maar
vanaf de pijp(na de ic) loopt een luchtslang naar een t-stuk(aansluiten op de aftaking)
ÃÃn kant van het t-stuk gaat vervolgens naar de wastegate(de originel dop je inderdaad af)
de andere kan van het t-stuk gaat naar de boostklep,
vanaf de boostklep gaat er een slang terug naar de pijp vóór de turbo
(dat is die aluminium bocht tussen luchtfilter en turbo)
heb je daar geen extra gat over zoals ik had moet je er een gat in boren en vervolgens een
ventiel van een band erin trekken en het ventieltje eruit draaien waar je vervolgens weer die slang op aan kunt sluiten van je boostklep(let op boor niet te groot
op het toerental relais zitten 4 aanluitingen:
pos:1=15 die sluit je aan op het +kastje onder de motorkap of wel over het contact
pos:2=31 sluit je aan op je schakelaar op de gasklep
pos:3=87 schakeldraad deze sluit je aan op je boostklep
pos:4=31b sluit je aan op je bobine en niet op 15 maar op positie 1 van je bobine
de overige draad op je boostklep en gasklepschakelaar sluit je aan op de massa
de turbo druk hoef je niets aan te doen daar is die boostklep voor
en het draadje op je instrumenten hoef je niet los te gooien dat is alleen voor amerikaanse modellen
omdat daar het lampje veel eerder aangaat en dus aan zou gaan met de boostregeling
maar bij ons hoeft dat niet
als je nog vragen hebt of foto's wil mail me maar
Volvo S70R B5234T4 M59