26 April 2007, 12:48
Ik heb maandag mn intercooler ingebouwd inclusief de originele overboost switch. Maar ik vond een aantal dingen ietwat onduidelijk.
- hoe sluit ik nu de vacuumslang aan? Ik dacht logisch na en heb nu de slang lopen vanaf de intercooleruitgang naar een t-stuk dat gaat naar de wastegate-actuator (originele gat in turbo afgeplugd zoals de handleiding bij turbobricks zegt) en dan vanaf het t-stuk naar de overboost switch. Ik denk dat er eigenlijk geen andere optie is of wel?
- de bedrading van en naar de switch die op je gasklephuis zit? Hoe zit dat nu? Vanuit het BOSCH relais loopt vanuit de stekker 4 draden waarvan 1 massa moet zijn denk ik. De blauwe heb ik op de overboostswitch gezet (leek me logisch vanwege de stekkers en de kleur. De witte op de middelste aansluiting van de switch op het gasklephuis en de rode (met dubbel klemmetje dus er kan nog iets op) op de diezelfde gasklepswitch. Dus dacht ik dat er dan nog een pluskabel bij moest op dat extra klemmetje van de rode draad op die switch. Maar waar haal je dan logscherwijs de plus vandaan? Hoe zit dit standaard?
- Moet ik nu alsnog de turbodruk gaan verhogen? Hoe doe ik dat en hoe meet ik dat het beste?
- In de handleiding stond dat ik de kabel (dacht blauw) moest losmaken van de het turbolampje naar t dashboard toe. Waar vind ik die kabel en waarom moet ik dat doen? Kan het misgaan als ik het niet doe??
Eric Vermeer kun jij me misschien helpen want ik weet dat jij het ook hebt ingebouwd.
- hoe sluit ik nu de vacuumslang aan? Ik dacht logisch na en heb nu de slang lopen vanaf de intercooleruitgang naar een t-stuk dat gaat naar de wastegate-actuator (originele gat in turbo afgeplugd zoals de handleiding bij turbobricks zegt) en dan vanaf het t-stuk naar de overboost switch. Ik denk dat er eigenlijk geen andere optie is of wel?
- de bedrading van en naar de switch die op je gasklephuis zit? Hoe zit dat nu? Vanuit het BOSCH relais loopt vanuit de stekker 4 draden waarvan 1 massa moet zijn denk ik. De blauwe heb ik op de overboostswitch gezet (leek me logisch vanwege de stekkers en de kleur. De witte op de middelste aansluiting van de switch op het gasklephuis en de rode (met dubbel klemmetje dus er kan nog iets op) op de diezelfde gasklepswitch. Dus dacht ik dat er dan nog een pluskabel bij moest op dat extra klemmetje van de rode draad op die switch. Maar waar haal je dan logscherwijs de plus vandaan? Hoe zit dit standaard?
- Moet ik nu alsnog de turbodruk gaan verhogen? Hoe doe ik dat en hoe meet ik dat het beste?
- In de handleiding stond dat ik de kabel (dacht blauw) moest losmaken van de het turbolampje naar t dashboard toe. Waar vind ik die kabel en waarom moet ik dat doen? Kan het misgaan als ik het niet doe??
Eric Vermeer kun jij me misschien helpen want ik weet dat jij het ook hebt ingebouwd.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

