21 April 2007, 08:59
Hallo allemaal.
Ik heb wat hulp en advies nodig voor bovengenoemde automaat.
Het probleem is het volgende, hij lekt! Nou had hij dat eerder gedaan, dat beek de voorste kering te zijn. Ik heb de automaat dus verwijderd en te voorste en achterste keering vervangen. Helemaal blij want niet meer lekken.
2 weken geleden heb ik een enorme backfire gehad. Oorzaak bleek een spontaan niet meer vervroegende ontsteking (zie toppic bij moter).
Daarna lekte de bak ineens weer. Eerst dacht ik nog dat door de klap misschien de keringen weer lek waren maar dat is beslist niet zo.
De automaat lekt op de naad van het voorste deel (koppelomvormer-overdrive) naar het achterdeel, dus net voor het carterdeksel van de automaat. Dat lijkt metaal op metaal te zijn.
Mijn vragen:
Heeft iemand gedetaileerde informatie over wat je tegen komt als je de helften scheid? We vermoeden dat er een O-ring zit om de twee helften af te dichten.
Heeft iemand de twee helften wel eens los gehad en dus ervaring hiermee?
Heeft iemand advies over hoe verder te handelen?
Aanvullend is wel handig te weten dat de automaat uitstekend schakeld en geen bijgeluiden laat horen. We overwegen dus om zelf weer de bak te demonteren en te kijken of we deze lekkage kunnen dichten. Een gedetaileerde beschrijving van deze automaat zo dus al heel welkom zijn. km-stand is 147000mijl.
Ik heb wat hulp en advies nodig voor bovengenoemde automaat.
Het probleem is het volgende, hij lekt! Nou had hij dat eerder gedaan, dat beek de voorste kering te zijn. Ik heb de automaat dus verwijderd en te voorste en achterste keering vervangen. Helemaal blij want niet meer lekken.
2 weken geleden heb ik een enorme backfire gehad. Oorzaak bleek een spontaan niet meer vervroegende ontsteking (zie toppic bij moter).
Daarna lekte de bak ineens weer. Eerst dacht ik nog dat door de klap misschien de keringen weer lek waren maar dat is beslist niet zo.
De automaat lekt op de naad van het voorste deel (koppelomvormer-overdrive) naar het achterdeel, dus net voor het carterdeksel van de automaat. Dat lijkt metaal op metaal te zijn.
Mijn vragen:
Heeft iemand gedetaileerde informatie over wat je tegen komt als je de helften scheid? We vermoeden dat er een O-ring zit om de twee helften af te dichten.
Heeft iemand de twee helften wel eens los gehad en dus ervaring hiermee?
Heeft iemand advies over hoe verder te handelen?
Aanvullend is wel handig te weten dat de automaat uitstekend schakeld en geen bijgeluiden laat horen. We overwegen dus om zelf weer de bak te demonteren en te kijken of we deze lekkage kunnen dichten. Een gedetaileerde beschrijving van deze automaat zo dus al heel welkom zijn. km-stand is 147000mijl.

