11 March 2007, 11:33
henqui schreef:...te hopen voor je dat de oorzaak het brandstof relais of de sensor is!
Ik had dus de ECU of LH computer kapot en daar is lastig aan te komen...2e hands dan. Ze hebben verschillende nummers en zijn vaak al kapot als jhe ze koopt. Tere dingen. Nieuw schijnen ze honderden euros (500 of meer) te kosten!
Bij het wisselen van die computers moet je wel de accu loskoppelen!
Succes!
als de uitgang van de computer die het brandstofrelais aanstuurt kapot is dan kan die ook nog gerepareerd worden. Zie http://www.brickboard.com en dan de 700/900-faq.
Mijn computer van de B230F is ook niet meer super, de brandstofpomp hoort voor het starten even te lopen, dat doet ie bij mij niet meer. De (LH) computers met de paarse labels zijn minder goed en die gaan meestal na verloop van tijd kapot,
Als je goed zoekl dan vind je welke nummers met elkaar uitwisselbaar zijn. Sommige laten de motor wat beter lopen, ik heb wel kleine verbeteringen gezien door het uitwisselen an die computers.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni