12 February 2007, 09:37
henqui schreef:Peter Timmer schreef:Antwoord 11 Henqui 8)Ok...ik kan wel lezen!
Maar mij is daarna nog niet duidelijk hoe ze kunnen uitsluiten dat het de koppakking is. Als ze het zaakje onder druk zetten, zou je verwachten dat de druk dus langzaam minder wordt als er ergens een lek zit en dat het ergens gaat lekken. Maar zo kom je toch alleen lekkages naar buiten toe op het spoor?
Men zet voor het starten een klein handpompje met een drukmeter d.m.v. een verloopdop op je koelstof reservoir. Vervolgens laat men de auto en tijdje lopen. Wanneer je een lekke koppakking hebt zal de druk toenemen. Immers, een deel van je compressie verdwijnt in je watercircuit. Ook zal door de extra druk die je door het pompje opbouwt de auto extra slecht starten doordat door het lek meer dan voorheen koelvloeistof in de cilinder zal lekken.
Als ik mij niet vergis is bovenstaande ongeveer wat men gedaan heeft bij mijn 245.
![[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/50230371_6_BZi3-1.jpg)