10 February 2007, 15:54
Marc vd Marel schreef:Ik heb met mijn opa's ouwe Volvo 66 net zo lang doorgereden met een koppakking tot de auto niet meer startte van het water in de cilinders (startmotor kreeg hem niet mee rond). Koelwater gewoon blijven aanvullen, gedaan of er niks aan de hand is, uiteindelijk pakking vervangen en weer rijden. In jouw geval zou ik voor een meer preventieve aanpak kiezen.
Zolang de kop niet oververhit is geweest is de verwachting dat hij nog vlak is gerechtvaardigd.
Dat moet je dus echt niet doen! Ik heb op die manier ooit een opgeblazen motor gehad! Verbrandingskamers verbogen en zelfs tot as (!) en alle resterende olie er uit geblazen.. De motor mocht gelijk naar de sloop. Gelukkig was het een bedrijfsauto..
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)