17 January 2007, 11:26
Was mijn eerste gedachte.
Maar misschien niet erg voor de hand liggend als ie het altijd gewoon deed,
en je niet recent nog achter het dashboard aan het rommelen geweest bent.
want hoe zou dat dan ineens veranderd moeten zijn? ???
Niettemin: begin ie wer te lopen zodra die op contact staat, of pas als de motor (en dynamo) loopt?
Heb je al eens naar de zekering gekeken?
Las laatst over een slecht werkend iets (meen lamba-sond gerelateerd).
Bleek uiteindelijk een slechte, maar nog niet kapotte zekering. Zat er al erg lang in, en was bijna, net niet helemaal door.
Misschien daardoor bij rijden nog voldoende spanning (met hulp van dynamo), maar bij stilstand net niet meer?
Bij batterij-klokjes zie je trouwens meestal dat de klok om kwart voor heel stopt: dan moet die wijzer het meest omhoog getild worden: piek-belasting
Maar misschien niet erg voor de hand liggend als ie het altijd gewoon deed,
en je niet recent nog achter het dashboard aan het rommelen geweest bent.
want hoe zou dat dan ineens veranderd moeten zijn? ???
Niettemin: begin ie wer te lopen zodra die op contact staat, of pas als de motor (en dynamo) loopt?
Heb je al eens naar de zekering gekeken?
Las laatst over een slecht werkend iets (meen lamba-sond gerelateerd).
Bleek uiteindelijk een slechte, maar nog niet kapotte zekering. Zat er al erg lang in, en was bijna, net niet helemaal door.
Misschien daardoor bij rijden nog voldoende spanning (met hulp van dynamo), maar bij stilstand net niet meer?
Bij batterij-klokjes zie je trouwens meestal dat de klok om kwart voor heel stopt: dan moet die wijzer het meest omhoog getild worden: piek-belasting

Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005