12 January 2007, 11:53
Mijn kachelmotor is inmiddels vervangen.
Voor het terugplaatsen van de hele rattaplan even getest. De propellor liep ook wat aan.
Heb dit wel kunnen corrigeren door beetje bijbuigen etc.
Verder nog even kleine aanvulling op het hele kachelmotor verhaal.
Heb ik gemerkt dat er meerdere typen motortjes zijn.
Vooral de enkele of dubbele vin (=schoepenrad) maakt veel verschil!
En de dubbele schijnt ook doorontwikkeld te zijn in de loop der tijd. Mogelijk moet je nog adaptorsetje bijkopen.
waarschijnlijk voor de meesten geen verrassing, maar toen ik 'm eenmaal open had voor mij wel!
Verder was ik blij dat ik tussentijds wat foto's genomen had van de diverse aansluitingen achter het dashboard: makkelijk om te kijken welk draadje ook weer waarop zat!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005