8 December 2006, 23:55
Sinds ik de versnellingsbak + rubber heb vervangen, trilt de cardanas bij 100 en 130km/h bijna onder de auto vandaan. Daarvoor niks bijzonders.
Ik heb de bevestiging van de middenophanging van de as ook losgehad, maar de as is daar niet uit elkaar geweest. Verbinding met de bak is d.m.v. een rubberschijf.
Rechtermotorrubber is wel wat ingescheurd, maar nog goed vast, linker is OK. Motor en bak zitten recht onder de auto.
Wat ik me afvraag is, klopt het dat het achterste deel van de cardanas scheef loopt? De flens van het differentieel zit behoorlijk uit het midden.
Wordt dit origineel via een (1) scherpe knik na de middenophanging opgelost of wordt de knik een beetje verdeelt over alle verbindingen?
Ik hoop de onbalans door het iets verhangen van de cardanas op te kunnen lossen.
Ik heb de bevestiging van de middenophanging van de as ook losgehad, maar de as is daar niet uit elkaar geweest. Verbinding met de bak is d.m.v. een rubberschijf.
Rechtermotorrubber is wel wat ingescheurd, maar nog goed vast, linker is OK. Motor en bak zitten recht onder de auto.
Wat ik me afvraag is, klopt het dat het achterste deel van de cardanas scheef loopt? De flens van het differentieel zit behoorlijk uit het midden.
Wordt dit origineel via een (1) scherpe knik na de middenophanging opgelost of wordt de knik een beetje verdeelt over alle verbindingen?
Ik hoop de onbalans door het iets verhangen van de cardanas op te kunnen lossen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969