28 November 2006, 00:21
waz schreef:Jw240 schreef:simpel te controleren:
-afstelling en functie gasklepschakelaar
-inductiesensor vliegwiel (de oude moet tussen enkele verbindingen 160 ohm geven, nieuwe (verbeterde) zitten ergens boven de 220 ohm)
-benzinepomprelais (wit doosje achter dashboardkastje)
-klep stationair toerental schoonmaken
-foutcodes uitlezen en zelfdiagnose uitvoeren.
Hmm.. dat is misschien wel verstandig om eens te doen, maar of het echt de oorzaak is? Het lijkt er op dat het iets elektronisch is aangezien het ophoudt als ik de motor uitzet en opnieuw start...
de ECU geeft alleen geen melding
Die stationaire regelklep zou ik i.d.d. even goed schoonmaken of een andere proberen , heb al een aantal keren stationaire problemen gehad door dat ding ,
Hoewel ik daardoor trouwens nooit het lambda lampje heb zien branden , wel door een defecte luchtmassa meter.
Heb hem pas vervangen voor en andere en het is heerlijk om weer mooi stationair / op toeren te kunnen draaien.
i.i.g. succes met zoeken.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
en geen onderdelen meer........