27 November 2006, 16:48
simpel te controleren:
-afstelling en functie gasklepschakelaar
-inductiesensor vliegwiel (de oude moet tussen enkele verbindingen 160 ohm geven, nieuwe (verbeterde) zitten ergens boven de 220 ohm)
-benzinepomprelais (wit doosje achter dashboardkastje)
-klep stationair toerental schoonmaken
-foutcodes uitlezen en zelfdiagnose uitvoeren.
Verder gewoon de stekkers in de motorruimte, aarding van dynamo en blok etc controleren.
Is geen slecht idee om bij een auto van bijna 17 jaar oud te doen, gaandeweg slijten die kleine dingen en gaat ie steeds slechter rijden, maar omdat de veroudering zo langzaam gaat merk je geen verschil.
-afstelling en functie gasklepschakelaar
-inductiesensor vliegwiel (de oude moet tussen enkele verbindingen 160 ohm geven, nieuwe (verbeterde) zitten ergens boven de 220 ohm)
-benzinepomprelais (wit doosje achter dashboardkastje)
-klep stationair toerental schoonmaken
-foutcodes uitlezen en zelfdiagnose uitvoeren.
Verder gewoon de stekkers in de motorruimte, aarding van dynamo en blok etc controleren.
Is geen slecht idee om bij een auto van bijna 17 jaar oud te doen, gaandeweg slijten die kleine dingen en gaat ie steeds slechter rijden, maar omdat de veroudering zo langzaam gaat merk je geen verschil.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni