12 October 2006, 08:24
Eh, misschien een domme opmerking, maar een van de grappen van het schorsen is dat de APK-keuringsplicht vervalt..............
Dus volgens mij hoeft Niels zijn auto helemaal niet voor 11-11 te hebben laten keuren. Als hij dat op een later moment alsnog wil/moet doen, kan hij idd volgens de RDW regels met een ongekeurde auto naar het keuringsstation rijden.
Zie ook nog de tekst van de RDW-site:
Schorsen en APK
U kunt als kentekenhouder de geldigheid van het voor een voertuig afgegeven kentekenbewijs laten schorsen. Tijdens zo'n schorsing heeft u een vrijstelling voor dat voertuig voor het nakomen van de voertuiggebonden verplichtingen. EÃÂn daarvan is de APK-keuringsplicht.
Als de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK. Laat uw voertuig keuren vlak voordat de schorsing afloopt. U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de keuring te gaan. Zorg er wel voor dat het voertuig op dat moment verzekerd is.
Dus volgens mij hoeft Niels zijn auto helemaal niet voor 11-11 te hebben laten keuren. Als hij dat op een later moment alsnog wil/moet doen, kan hij idd volgens de RDW regels met een ongekeurde auto naar het keuringsstation rijden.
Zie ook nog de tekst van de RDW-site:
Schorsen en APK
U kunt als kentekenhouder de geldigheid van het voor een voertuig afgegeven kentekenbewijs laten schorsen. Tijdens zo'n schorsing heeft u een vrijstelling voor dat voertuig voor het nakomen van de voertuiggebonden verplichtingen. EÃÂn daarvan is de APK-keuringsplicht.
Als de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK. Laat uw voertuig keuren vlak voordat de schorsing afloopt. U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de keuring te gaan. Zorg er wel voor dat het voertuig op dat moment verzekerd is.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km