24 August 2006, 21:56
Het is alweer een tijd geleden maar de laatste keer betaalde ik dacht ik 130 euro.
Sinds enige tijd is het mogelijk de APK keuring bij invoer door een ander bedrijf naar keuze te laten doen (door de EU is de RDW haar monopoliepositie op de APK bij invoer kwijtgeraakt)
Als gevolg van deze maatregel heeft de RDW doodleuk de prijs van het kentekenonderzoek/afgifte kentekenbewijs flink omhooggeschroefd :evil: , want op dit vlak hebben ze hun monopoliepositie wel behouden.
Kortom,ik vermoed dat je momenteel - als je de auto elders laat APK keuren- bij de RDW iets boven de 100 euro kwijt bent.
Autorecyclingbijdrage van 45 euro en restant BPM is beide niet van toepassing omdat de auto 25 jaar of ouder is.
Blijft over de APK keuring van zeg maar 50 euro en kentekenplaten,ongeveer 25 euro dus totaal blijf je vermoed ik nog onder de 200 euro.
Sinds enige tijd is het mogelijk de APK keuring bij invoer door een ander bedrijf naar keuze te laten doen (door de EU is de RDW haar monopoliepositie op de APK bij invoer kwijtgeraakt)
Als gevolg van deze maatregel heeft de RDW doodleuk de prijs van het kentekenonderzoek/afgifte kentekenbewijs flink omhooggeschroefd :evil: , want op dit vlak hebben ze hun monopoliepositie wel behouden.
Kortom,ik vermoed dat je momenteel - als je de auto elders laat APK keuren- bij de RDW iets boven de 100 euro kwijt bent.
Autorecyclingbijdrage van 45 euro en restant BPM is beide niet van toepassing omdat de auto 25 jaar of ouder is.
Blijft over de APK keuring van zeg maar 50 euro en kentekenplaten,ongeveer 25 euro dus totaal blijf je vermoed ik nog onder de 200 euro.